וודסייד האוסטרלית רוכשת 30% מלוויתן תמורת 2.5 מיליארד דולר

חברת וודסייד האוסטרלית תרכוש משותפות לוויתן 30% מהזכויות בכל אחד מרישיונות הקידוח במתקן. אחוזי המכירה יהיו 9.66% מנובל, 7.67% מדלק קידוחים, 7.67% מאבנר חיפושי נפט, 5% מרציו חיפושי נפט ובסך הכל כאמור 30%. בתמורה לרכישת הזכויות תשלם וודסייד סך כולל של עד 2.518 מיליארד דולר.

העיסקה משקפת שווי של 8.3 מיליארד דולר למאגר. של כניסתו לתוקף של ההסכם מחייב (אם וככל שייחתם) כפופה בין היתר לקבלת כל האישורים הרגולטורים הנדרשים על פי דין.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מתקן קידוח נפט וגז | צילום: רויטרס

אם וככל שייחתם ההסכם עם וודסייד,  יהיה שיעור החזקותיהן של השותפות בפרויקט לוויתן: וודסייד 30%, נובל אנרג'י 30%, דלק קידוחים 15%, אבנר 15%, ורציו 10%. וודסייד תהיה מפעילת תחום הmidstream במאגר, זה שקשור לפיתוח ייצוא הגז (ה-LNG), ונובל אנרג'י תישאר מפעילת תחום ה-upstream במאגר, בכל הקשור לאספקת צרכי השוק המקומי.

וודסייד היא חברת נפט וגז ציבורית מפרת' שבמערב אוסטרליה, הנסחרת בבורסה באוסטרליה בשווי שוק, נכון לתום החודש שעבר, של כ-28 מיליארד דולר
אוסטרלי. היא נחשבת כיום לאחת מהחברות המובילות בעולם עם ניסיון של למעלה מ- 25 שנה בהפקה של גז טבעי ונפט. היא גם חברת האקספלורציה הפעילה ביותר במים עמוקים
באוסטרליה ומשתתפת בכ-40% מפעילות האקספלורציה באזור.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן