ווייז מציגה דרך חדשה לניווט במנהרות ובחניונים מתחת לאדמה

אתם מכירים בוודאי את התחושה – אתם נוהגים ברכב ונכנסים למנהרה, כשאחרי כמה שניות מכשיר ה-GPS או אפליקציית הניווט שלכם קוראים בקול "אין קליטת לוויינים". עכשיו, זה בסדר כשאתם נוהגים באחת מהמנהרות הקצרות של כביש 6, או יורדים רגע לחניון תת קרקעי. אבל מה אם אתם נוהגים במנהרת ארלברג באוסטריה שאורכה כ-14 ק"מ? או במנהרת המון-בלאן על 11.6 הק"מ שלה? או אפילו נוהגים במנהרת לובה אליאב בשרונה עם הפניות המרובות והיציאות שלה ומנסים למצוא את דרככם? איך תדעו האם הכל תקין בכביש או האם הכביש עמוס או סתם איפה אתם נמצאים בדיוק? ל-Waze, אפליקציית הניווט של גוגל, יש פתרון חדש: Waze Beacon.

האור בקצה המנהרה

Waze Beacon הוא חיישן ויחידת תקשורת שמייוצר עבור Waze על ידי חברת Bluvision האמריקאית. לאחר שהיחידות מותקנות על קירות המנהרה או החניון הן יכולות לתקשר עם הסמארטפונים של הנהגים שחולפים בדרך בעזרת טכנולוגיית Bluetooth. הנהגים שבתוך המנהרה או החניון יכולים לדעת בדיוק את מצב התנועה, העומס ומיקומם, ולדעת היכן עליהם לפנות בדיוק; במקביל, יוכלו Waze והנהגים שרוצים לתכנן את המסלול בעזרתה, לקבל חיווי מדוייק על מצב התנועה והעומסים גם בתוך המנהרות.

הטכנולוגיה של ווייז משתמשת בחיישן אמריקאי | צילום: fotolia

על פי Waze, זכיינים של מנהרות או חניונים שירצו להשתמש ב-Waze Beacon, יצטרכו כ-25 יחידות לכל קילומטר, כשמחיר כל יחידה עומד על כ-110 שקלים. עם זאת, החיישנים עושים שימוש ב- Eddystone, פורמט ה-Beacon ('מגדלור') הפתוח של גוגל, כך שהוא לא נעול רק לחברה אחת או אפליקציה אחת, וכל חברה שתומכת בפורמט תוכל לעשות בו שימוש. עבור הנהגים השימוש הוא שקוף למעשה, וכל שעליהם לעשות כדי ליהנות מהפיצ'ר הזה הוא לוודא שקישוריות ה-Bluetooth שלהם אינה כבויה.

המערכת כבר זמינה במנהרות הכרמל

מ-Waze נמסר לנו שכרגע, המערכת פועלת וזמינה כבר במנהרות הכרמל שבחיפה, וכל נהג שייסע במנהרות יוכל להמשיך ליהנות מווייז, כל עוד שה-Bluetooth שלו דלוק. חוץ מחיפה, השירות גם זמין בפיטסבורג בארצות הברית. על פי החברה, פריס וריו דה-ז'נרו הן הערים הבאות בתור.

צפו: כך יוכל הווייז לנווט אתכם גם מתחת לאדמה

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים: המשטרה עצרה יזם בחשד שזייף נתוני הורדות והונה כך משקיעים

עוד בגיקטיים: חברת Anodot מגייסת 8 מיליון דולר, כדי לפתח מערכת ניתוח מידע עסקי

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן