וול סטריט: המסחר זינק לאחר הכרזתו של ברננקי

המסחר בוול סטריט ננעל ביום חמישי בעליות שערים, לאחר שנגיד הבנק הפדרלי בן ברננקי הכריז על הרחבה כמותית שלישית במספר. זאת בתום הפגישה החודשית של בכירי הבנק.

ההכרזה האיצה את האופטימיות בשווקים לאחר שגם ביום רביעי ננעל המסחר במגמה חיובית. המדדים המובילים שנסחרו היום תחילה סביב רמות הפתיחה זינקו מאז ההכרזה: הדאו ג'ונס התחזק ב-1.55%, ה-S&P 500 הוסיף לערכו 1.6% והנאסד"ק עלה ב-1.3%.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מסחר בבורסה על רקע הכרזתו של ברננקי | צילום: רויטרס

ברננקי שיגר היום תוכנית תמריצים אגרסיבית לשווקים, במסגרתה ירכוש אג"ח מגובי משכנתאות ב-40 מיליארד דולר בחודש, וימשיך לרכוש נכסים עד ששוק העבודה יתייצב.

בשינוי מדיניות משמעותי, קשר הבנק את רכישת האג"ח הלא קונבנציונלית שלו באופן ישיר למצב הכלכלי, מהלך שצפוי לעורר מחלוקת בין מבקרי הבנק. "אם התחזית לשוק התעסוקה לא תשתפר משמעותית, הוועדה תמשיך לרכוש אג"ח מגובות משכנתאות, תבצע רכישות נכסים, ותשתמש בכלים האחרים העומדים לרשותה עד שהשיפור יושג ותושג יציבות מחירים", נכתב בהצהרת הבנק.

בצעד נוסף שמשקף את דאגת בכירי הבנק ביחס לבריאות המשק האמריקאי, קבעו בבנק כי שיעורי הריבית יישארו בשפל לפחות עד אמצע 2015, בניגוד ליעד שנקבע בעבר של סוף 2014.

עניין נוסף ריכזה מניית אפל, שרשמה עלייה של 2% בעקבות השקתו של אייפון 5. זאת לאחר שאנליסטים העריכו כי הדגם החדש ימכר בכמות כפולה מקודמו ועל אף הביקורת שהושמעה לנוכח האכזבה היחסית מהחידושים במכשיר החדש.

עוד לפני הבשורה מוושינגטון ננעל המסחר האירופה במגמה מעורבת. בורסת לונדון ננעלה בעלייה של 0.7%, הבורסה בפריס ננעלה בירידה של 1.2%,  ובפרנקפורט נרשמה ירידה של 0.5%. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן