וול סטריט: המסחר ננעל במגמה מעורבת

הבורסה בוול סטריט, אשר השלימה בשבוע שעבר את הרבעון הטוב ביותר מאז 2010, ננעלה היום במגמה מעורבת על רקע העליות בבורסות אירופה, נאומו של יו"ר הבנק הפדרלי המרכזי, בן ברננקי, באינדיאנפוליס, ופירסום מדד הייצור בארה"ב.

הדאו ג'ונס התחזק ב-0.6%, ה-S&P 500 עלה ב-0.3% והנאסד"ק איבד 0.1% מערכו.

במסחר, שהתנהל תחילה בעליות שערים, חל שינוי קל לרעה לאחר נאומו של יו"ר הבנק הפדרלי המרכזי, בן ברננקי, באינדיאנה. "ההרחבה הכמותית היתה הכרחית", התייחס ברננקי לביקורות על תכניתו של הבנק, אשר הוכרזה לפני כשבועיים וחצי. "האינפלציה בארצות הברית תישאר נמוכה בעתיד הקרוב. המדיניות המוניטרית של הבנק לא השתנתה ונותרה כפי שהייתה תמיד", אמר.

בהתייחסו לחשש כי התכנית תוביל לאינפלציה, אמר ברננקי כי "האינפלציה הממוצעת קרובה ל-2% במשך כמה עשורים, וזה גם בערך היכן שהיא נמצאת היום. מדיניות הריבית הנמוכה לא הובילה לאינפלציה מוגברת. יתר על כן, הציפיות שלנו הן כי האינפלציה תישאר יציבה למדי, בטווח שהיתה במשך שנים רבות".

בניגוד לציפיות, רשם מדד הייצור לחודש ספטמבר שהתפרסם היום עלייה של כמעט שתי נקודות – מ-49.6 בחודש אוגוסט ל-51.5 לחודש ספטמבר. במהלך השבוע צפויים להתפרסם דוחות נוספים אודות מצב המגזר הפרטי והמשכורות במשק. הדוח המשמעותי ביותר יתפרסם בשישי כאשר משרד העבודה בארצות הברית יפרסם את דו"ח התעסוקה החודשי של המשק האמריקאי. בחודש שעבר דו"ח התעסוקה אכזב את המשקיעים והצביע על גידול של 96,000 מקומות עבודה בלבד לעומת הצפי שעמד על 125,000.

מסחר בוול סטריט | צילום: רויטרס

על אף ההפגנות של הימים האחרונים ברחבי היבשת, פתחו בורסות אירופה את הרבעון הרביעי של שנת 2012 במגמה חיובית, וזאת על רקע תוצאות מעודדות ממבחני הלחץ שנערכו לבנקים בספרד. בורסת לונדון עלתה היום בכ-1.4%, פרנקפורט הוסיפה 1.5% לערכה והבורסה בפריז התחזקה ב-2.4%.

המשקיעים שאבו עידוד ממבחני הלחץ שנערכו לבנקים בספרד. המבחנים מצאו כי במקרה הקיצון הגרוע ביותר יזדקקו הבנקים בספרד ל-59 מיליארד יורו, וזאת בניגוד להערכות המוקדמות שעמדו על 76 מיליארד יורו. 

למרות ההפגנות שחתמו את השבוע האחרון, שוקי המניות באירופה הצליחו להשיג ברבעון השלישי של 2012 תשואה ממוצעת של 6.9%, כאשר רבים מייחסים את המגמה החיובית להכרזות של נגידי הבנקים המרכזים של אירופה וארצות הברית, שהכריזו בחודש שעבר על התוכנית לרכישת אג"ח.

בסין פורסם היום מדד מנהלי הרכש החודשי שהמשיך להראות על ירידה בייצור הסיני. המדד ננעל בחודש ספטמבר על 49.8 נקודות וזאת לעומת 49.2 בחודש אוגוסט, אך נעילת המדד מתחת ל-50 נקודות זה החודש השני ברציפות מצביעה על התכווצות הייצור של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. בתוך כך ננעלו הבורסות באסיה במגמה מוערבת כאשר הבורסה בסין עלתה ב-1.4% ואילו מדד הניקיי היפני נשיל 0.8% מערכו. מדד ההאנג סנג התחזק ב-0.4%.  

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן