וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת בעקבות פרסום פרוטוקולי הריבית

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל הערב במגמה מעורבת לאחר פרסום פרוטוקולי הריבית של הועדה המוניטרית של הבנק הפדרלי, אשר הצביעו על חילוקי דעות בקרב בכירי הבנק בנוגע למועד סיום תוכנית ההרחבה הכמותית. בארה"ב פורסמו היום גם נתוני המלאי הסיטונאי, אשר ירדו במאי ב-0.5%. המכירות הסיטונאיות עלו לעומת זאת ב-1.6%.

מדד הדאו ג'ונס נחלש ב-0.1%, מדד S&P 500 ננעל סביב רמות הפתיחה ומדד הנאסד"ק הוסיף 0.5% לערכו.

באירופה ננעל הערב המסחר בירידות קלות: בורסת לונדון נחלשה ב-0.1%, בורסת פרנקפורט נסוגה ב-0.1% ובורסת פאריס נסחרה גם היא בירידה של 0.1%. בורסת מילאנו נחלשה ב-0.7% לאחר שסוכנות הדירוג S&P הורידה אתמול את דירוג האשראי של איטליה מ-BBB+ ל-BBB, שתי דרגות מעל "אג"ח זבל".

צילום: רויטרס

הסוחרים לטשו הערב עיניהם לעבר פרסום פרוטוקולי ועדת הריבית של הבנק הפדרלי המרכזי, אשר הצביעו על המגמה אליה מכוון הבנק מבחינת מדיניות ההרחבה הכמותית בה החל במהלך חודש ספטמבר. הפרוטוקולים חשפו כי מחצית מבכירי הבנק לא מעוניינים לסיים בקרוב את התכנית אלא סבורים שיש להמתין להמשך ההתאוששות בשוק העבודה האמריקאי, אולם גם כי מספר התומכים בסיום התכנית עוד השנה גדל. הדבר הביא תחילה לעליות במדדים המובילים אולם עם פרסום דבריהם של כמה מהבכירים כי יש לסיים את התכנית שבו בשווקים למגמה מעורבת. 

בנאומו לפני כשלושה שבועות הדגיש נגיד הבנק הפדרלי המרכזי, בן ברננקי, כי "דבר טרם נקבע סופית", וכי כל החלטה תיבחן בהתאם לנתונים העדכניים ולמצב המשק, ואף השווה את מצב המשק למכונית: לדבריו, המצב כיום דומה לרגע בו מרימים בעדינות את הרגל מעל דוושת הגז, כשהרכב צובר מהירות מספקת. אלא שלמרות מאמציו, נראה כי משקיעים מרחבי העולם כולו נטו שלא "לקנות" את נימת דבריו העדינה, וראו בה כאמור סימן לנסיגה מן התכנית.  

ענקית סרגלי הכלים הישראלית קונדואיט צפויה להתפצל ולרכוש את פריון. החברה הישראלית מנסה להשלים בשבועות האחרונים את אחד ממהלכי המיזוג והרכישות המורכבים ביותר שנעשו בישראל בשנים האחרונות ולפצל את פעילות החברה הקיימת, המוערכת כיום בכ-1.5 מיליארד דולר, לשתי חברות נפרדות. מניית פריון עלתה ב-6.8%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן