וול סטריט ננעלה בעליות על רקע נתונים חיוביים על שוק העבודה

המסחר בבורסות וול סטריט נפתח היום בירידות אך המגמה התהפכה על רקע גל הירידות באירופה ובאסיה. החשש מהחמרת המשבר הכלכלי באירופה גובר לנוכח הודעתה של ממשלת יוון על כך שלא תוכל לעמוד באולטימטום שהציב לה האיחוד האירופי וכעת עלולה המדינה לאבד את התשלום האחרון בחבילת החילוץ שלה.  מנגד, היום פורסמו נתונים חיוביים על שוק העבודה האמריקאי. מחר לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום העצמאות האמריקאי. 

מדד הדאו ג'ונס התחזק ב-0.4% ה-S&P 500 ננעל ביציבות והנאסד"ק הוסיף 0.3% לערכו. 

מנתוני סקר ה-ADP האמריקאי פורסם היום נראה כי בחודש יוני נרשמה התאוששות נוספת בשוק העבודה. בחודש שעבר הצטרפו לשוק העבודה האמריקאי 188 אלף בני אדם, למעלה מציפיות האנליסטים. על פי הסקר, 84 אלף עובדים חדשים נקלטו בעסקים הקטנים, 55 בעסקים הבינוניים ובחברות הגדולות ביותר נוספו 49 אלף עבודות. 

הסקטור המוביל ביוני היה השירותים, שם נרשמו 161 אלף עבודות חדשות. בענף המכירות נוספו 27 אלף משרות בלבד. 

צילום: רויטרס

באירופה, ממשלת יוון הודיעה היום כי לא תוכל לעמוד ביעדי הרפורמה במגזר הציבורי שהציבו לה במסגרת חבילת החילוץ הבינלאומי למשק. עם זאת, בממשלה סבורים כי יצליחו להגיע להסדר עם הנושים הבינלאומיים בנוגע לשאר תנאי הסיוע.

משרד האוצר היווני הודיע היום כי המדינה לא תוכל לעמוד באולטימטום שהציבו לה אתמול הטרויקה, לפיו עליה להוכיח כי היא מסוגלת לעמוד בכל תנאי החילוץ עד סוף השבוע הקרוב. בכיר במשרד שהעדיף להישאר בעילום שם אמר כי "לא סביר שיוון תעמוד בדד ליין, אולם לא מדובר באסון עבורנו אלא רק באי נוחות מסויימת".

אתונה, אשר צריכה למחזר חובות בסך 2.2 מיליארד יורו באוגוסט, זקוקה לסיום מוצלח של המגעים עם נושיה. אם הם ייכשלו, קרן המטבע הבינלאומית עלולה למשוך את חבילת החילוץ בשווי 240 מיליארד יורו, במטרה שלא להפר את חוקיה, אשר דורשים כי הלווה יקבל מימון לשנה קדימה.

בנוסף, שר החוץ של פורטגל, פאולו פורטס, התפטר אתמול במחאה על מדיניות התקציב של הממשלה. התפטרותו של פורטס מצטרפת לזו של שר האוצר ויטור גספר שהתפטר גם הוא, ואמר כי הממשלה פגעה באמינותו כשלא עמדה ביעדי התקציב שהוצבו לפורטוגל על ידי האיחוד האירופי. הבורסה בליסבון צונחת ב-6.6%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן