וול סטריט ננעלה בעליות שערים

הבורסה בניו יורק פתחה את שבוע המסחר החדש בעליות שערים, לאחר שבסוף השבוע ננעל המסחר במגמה שלילית בעקבות פרסום הקריאה השנייה של התמ"ג ברבעון האחרון בארה"ב, לפיה עמד קצב הצמיחה על 2.2% בלבד, לעומת 2.6% שנחזו בקריאה הראשונה. אלה באים לאחר רבעון שלישי טוב במיוחד לכלכלה האמריקאית במהלכו נרשמה צמיחה של 5%.

מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.9%, מדד ה-S&P עלה ב-0.6% ומדד הנאסד"ק התחזק ב-0.9%.


צילום: thinkstock

השבוע יוצאת אל הפועל תוכנית ההרחבה הכמותית עליה הכריז הנגיד האירופי דראגי בחודש ינואר. יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס מעריך כי "תחילת התוכנית עשויה לספק רוח גבית נוספת לשוקי המניות, אולי אפילו מעבר לזו שתמכה בו מתחילת השנה".

חברון מתייחס גם לנאום יו"ר הפד ג'נט יילן ומעריך בעקבות זאת כי "בשתי ההחלטות הקרובות ילן לא מצפה להעלאת ריבית. להערכתנו, הפד יאותת על העלאת ריבית לקראת ספטמבר, יתקפל ברגע האחרון וידחה לעוד החלטה או שתיים נוספות. אנו צופים העלאת ריבית בארה"ב לקראת סוף השנה".

לאחר שבוע של דשדוש הדולר סיים את השבוע חזק, כאשר מדד הדולר שוב נסחר מעל רמת 95, ברמה הגבוהה ביותר מאז ספטמבר 2006. ב-FXCM ישראל מציינים היום כי מדד הדולר סגר בשבוע שעבר חודש שמיני ברציפות של עלייה, הרצף החודשי הארוך ביותר מאז 1976.

"מה שהניע את הדולר מעלה היו בעיקר מדד המחירים לצרכן של חודש ינואר, שהתעלה מעל המצופה, ושורה נתוני מקרו חיוביים ששוב הגבירו את הציפיות להעלאת ריבית בחודשים הקרובים. ובהקשר זה, דוח התעסוקה אשר יתפרסם השבוע ביום שישי עשוי להוסיף לרוח הגבית של הדולר. על פי התחזיות המוקדמות, הדוח צפוי להצביע על תוספת של 250 אלף משרות וירידה של האבטלה לרמת שפל חדשה של 5.6%".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן