ועדה מיוחדת קבעה: ראש עיריית בת ים, שלומי לחיאני, יושעה לשנה

ראש עיריית בת ים, שלומי לחיאני, יושעה מתפקידו כראש עיריית בת ים לתקופה של שנה, כתוצאה מכתב האישום שהוגש נגדו בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים.כזכור, בג"צ כבר הורה להשעות את לחיאני מתפקידו ערב הבחירות המקומיות לרשויות המקומיות.

לחיאני התמודד בבחירות ונבחר לכהונה נוספת בעירייה והפעם הוא מושעה בהתאם לחוק חדש שעבר לאחרונה בכנסת, שקובע כי ועדה מיוחדת תוכל מעתה להתכנס ולדון בהשעייתם של ראשי עיר שעומדים בפני כתב אישום חמור.

על פי הודעת הוועדה לחיאני גם יושעה מפעילות מועצת העיר "בתפקידים שיש להם השפעה מהותית על התנהלותה התקינה של הרשות המקומית או בתפקידים הכרוכים בניהול כספי ציבור". כך לדוגמא יימנע מלחיאני לכהן בוועדת כספים ובוועדת מכרזים, בוועדה מקומית או וועדת המשנה לתכנון ובניה. בנוסף לא יוכל לחיאני לכהן בדירקטוריון בתאגידים עירוניים.


לחיאני, הראשון להתמודד עם חוק ההשעייה החדש. צילום: מתוך ויקיפדיה

מועצת העיר בת ים תתכנס כעת לבחור ללחיאני מחליף לתקופת ההשעייה. כזכור, מיד אחרי הבחירות לרשויות המקומיות בחודש נובמבר, היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כבר אמר כי לפי חוות דעת על לחיאני, וגם שמעון גפסו מנצרת עילית, להשעות את עצמם.

ההשעיה של לחיאני יכולה גם להימשך מעבר לשנה, אם הזמן הזה לא יספיק למיצוי ההליכים הפליליים כנגדו. גם על הארכת תקופת ההשעייה תחליט הוועדה המתאימה.

בראשות הוועדה המיוחדת עומד השופט בדימוס, מנהל בתי המשפט לשעבר משה גל. בנוסף מכהנים בוועדה גם עו"ד מרים רוזנטל, פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, וכן מוטי אביסרור שכיהן כראש המועצה המקומית ירוחם.

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן