ועדת הכלכלה תקיים דיון מיוחד בשל הפסקות החשמל

ועדת הכלכלה של הכנסת תקיים ישיבה דחופה ומיוחדת בתחילת השבוע הבא בעקבות המצב במשק החשמל, ועל רקע המעבר של חברת החשמל ל"מצב כתום", המסמל ירידה של רזרבת הייצור לרמה של 400 מגה-ואט בלבד. 

על פי ועדת הכלכלה, לישיבה יוזמנו שר האנרגיה והמים ושר האוצר. יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן אמר כי "אזרחי ישראל טרם הצליחו לעכל את יוקר מחיר החשמל, וכבר צריכים להתמודד עם גזירה קשה יותר והיא ניתוק יזום של הזרם, שכן החשמל היקר ביותר הוא החשמל שאינו זמין כשהצרכן צריך אותו".

מוקדת יותר הודיעה חברת החשמל כי היא נערכת לביצוע הפסקות חשמל יזומות בכל הארץ. עקב תקלה באחת מיחידות הייצור בתחנת הכוח רוטנברג הסמוכה לאשקלון, הכריזה החברה על "מצב כתום". בנוסף, דיווחה החברה גם על הפרעה ברשת מתח גבוה באזור תל אביב, הגורמת להפסקות חשמל בצפון העיר.



תחנת הכוח רוטנברג סמוך לאשקלון | צילום: רויטרס

מהחברה נמסר כי התקלות נמצאות בבדיקה וכרגע אין צפי להשלמת הטיפול בהן. "בדרך כלל זה לוקח 3-4 שעות", אומרים בחברה. בנוסף נמסר כי החמרת המצב תלויה ברמת הצריכה של הציבור. "אם אנשים ימשיכו לצרוך בכמות גדולה יותר מההיצע, נגיע למצב אדום – מצב בו הצריכה היא ברמה הגבוה ביותר, ואז נאלץ לבצע הפסקות חשמל יזומות באורך של 20-30 דקות ברחבי הארץ".


אתמול הודיעה חברת החשמל כי עקב גל החום הצפוי במהלך השבוע ועד יום חמישי הבא, צפויים ביקושי החשמל להגיע לרמות שיא של 11,500 מגה וואט. על מנת להתמודד עם הפער בין הביקושים להיצע, תאלץ החברה לבצע הפסקות חשמל יזומות בכל רחבי הארץ. ההערכות לגל החום נעשית על ידי הפעלת כל צי יחידות הייצור שברשותה, ע"י הפעלת הסדרים להורדת הביקוש במשק ובסיוע יצרנים פרטיים.

בנוסף מבקשת החברה מהציבור להסיט את השימוש במכשירים עתירי אנרגיה משעות שיא הביקוש, בצהריים ואחרי הצהריים לשעות הבוקר המוקדמות והערב המאוחרות. כמו כן, ממליצה החברה לוודא שהגיבוי למכשירים חיוניים תקין.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן