ועדת הפנים והגנת הסביבה: ניתן להרוס בניין ללא אישור כל הדיירים

ועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות ח"כ אמנון כהן, אישרה אתמול לקריאה שנייה ושלישית, את הצעת החוק של חברי הכנסת זבולון אורלב ודוד אזולאי, המאפשרת הקלות נוספות למבקשים לחזק את ביתם מפני רעידות אדמה, על פי הוראות תמ"א 38. עיקר ההצעה נוגעת לאישור הריסת בניין והקמתו מחדש, גם על פי תביעה של בעלי דירות שברשותם 80% מהרכוש המשותף.

בנוסף, על פי הצעת החוק, ניתן יהיה לנצל חלקים להפוך את שטח הבניין למקומות חנייה, במידה ויידרשו כאלו לצורך אישור הליכי הבנייה. במקרה כזה, מוסד התכנון יהיה רשאי לחייב את מבקשי ההיתר להשתתף בהתקנתם של מקומות חנייה נוספים בחניון הציבורי באזור הנכס.

בפתח הדיון ציין יו"ר הוועדה, ח"כ אמנון כהן, כי הוועדה עסקה רבות בתמ"א 38, אולם עדיין קיימים חסמים רבים המונעים את ביצוע התכנית. עוד ציין כהן, כי ביום א' הוועדה סיירה בבית שאן ולמדה כי שיעור חיזוק המבנים ע"פ תמ"א 38, קטן מאד. 


לאחר אישור הצעת החוק, אמר ח"כ זבולון אורלב, כי הצעת החוק עוסקת בסוגיה של פיקוח נפש ומניעת שפיכות דמים. במהלך הדיון בהצעה, חברי הוועדה פנו לממשלה בדרישה לאתר פתרונות יסודיים יותר שיאיצו את תהליך חיזוק המבנים במדינת ישראל. על פי דרישתם, על יו"ר ועדת ההיגוי לרעידות אדמה, ד"ר אבי שפירא, להתייצב בתוך חודש בפני הועדה ולהציג את תכניותיו להתמודדות המדינה עם רעידות אדמה.

צילום: רויטרס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן