ועדת שקד אישרה: סנקציות פליליות על חרדים שלא יתגייסו

ועדת השוויון בנטל בראשות ח"כ איילת שקד (הבית היהודי) סיימה הלילה להכין להצבעה שנייה ושלישית את חוק השוויון בנטל והכריעה כי יוטלו עונשי מאסר על חרדים שישתמטו משירות צבאי או אזרחי, אך רק החל מה-1 ליולי 2017, מועד כניסת החוק לתוקף. יו"ר הוועדה לא הצביעה על אישור הסעיף.

על פי ההצעה, שצפויה להגיע למליאת הכנסת כבר בתחילת החודש הבא, כל צעיר חרדי יהיה להתייצב להליך גיוס והיעדים יתבצעו בהדרגה על פי המתווה שנקבע: ב-2014 יתגייסו לצה"ל ולשירות לאומי בסך הכול 3,800 חרדים, ב-2015 יתגייסו 4,500, ולאחר מכן כ-5,200 חרדים. על פי ההצעה, הישיבות יבחרו מי יהיו העילויים שלא יתגייסו, ואם הן לא יעמדו במכסות – יוצאו צווי מעצר למשתמטים.

שר האוצר יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, נאלץ להתגמש ולהסכים לשני תנאים שהציב נתניהו, אשר מטילים סייגים נוספים על נוסח החוק – תקופת הסתגלות של שנה והרחבת טווח הגילאים של המגויסים לעד גיל 26.


חרדים. יעמדו בפני סנקציות פליליות אם לא יתגייסו? צילום: מרק ישראל סלם

בקהילה החרדית מאיימים: נצא להפגנת המיליון

בקרב הציבור החרדי זעמו אתמול על החלטת ועדת שקד להכליל סנקציות פליליות בחוק לשוויון בנטל והודיעו כי יצאו למחאה המונית ברחובות.

ראש ישיבת "אורחות תורה" בבני ברק, הרב אהרן לייב שטיינמן (100), שנחשב למנהיג הציבור החרדי-ליטאי, קרא לכלל הציבור החרדי, בהם דגל התורה, אגודת ישראל וש"ס, להתאחד ולדון יחד על קיום עצרת מחאה נגד

לטענת הרב שטיינמן, ייתכן שסנקציות כלכליות קשות בהרבה על תלמיד הישיבה, אולם הטלת סנקציות פליליות על לומדי תורה הן בגדר "חילול השם ממש", כלשונו, ועל זה יש לקיים עצרת מחאה וזעקה ברחובה של עיר.

במקביל, האדמו"ר של חסידות סאטמר, הרב אהרן טייטלבוים, הודיע כי הוא וחסידיו ייצאו לחמת קודש נגד התהליך. "נמסור את נפשנו לשם כך, שלא יוכלו להשמיד את עם ישראל במובן הרוחני. לא רק תלמידי ישיבות שלומדים לא יתגייסו, אלא גם בחורים שאינם נמנים עם הלומדים לא יתגייסו כלל", אמר האדמו"ר.

בקהילה החרדית במאה שערים כבר נתלו כרוזים בהם קראו לציבור להתאחד נגד גזירת הגיוס. בכיר בעדה החרדית אמר אתמול: "הפעם לא נוציא אלפים לרחובות, נצא להפגנת המיליון ונעצור את האסון הזה".

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן