זאב בעור כבש: 14 מזונות שרק נראה לכם שהם בריאים

1. לחם דגנים: אפשר להוסיף דגנים לכל פחמימה ולקרוא לזה "מוצר דגנים". אבל אם זה לא 100% דגנים מלאים, לחם יכול להכיל קמח מועשר, שמביא לעליית ונפילת סוכר בלי ערך תזונתי. בבסיסו, קמח מועשר פירושו שמרכיבים תזונתיים מוסרים מהלחם. החליפו ב: לחם עשיר בסיבים מ-100% חיטה מלאה. ואם אתם רוצים ממש לחסוף 200 קלוריות, נסו לכרוך את הסנדביץ' שלכם בחסה במקום בלחם.

2. פירות יבשים: ברור שיש בהם סיבים. יש בהם גם ים של סוכר מוסף וגפרית כדי שיישתמרו יותר טוב. מאחר והפרי הוא יבש, יש בו לפחות פי 3 קלוריות למנה מאשר מקבילו הטרי. לשקית של בננות מיובשות יש פי 3 קלוריות מאשר בבננה ו-20% יותר שומן. החליפו ב: פרי טרי, כמובן.

פירות יבשים. המקבילה הטרייה עדיפה | צילום: ingimage/ASAP

3. תערובת גרנולה: אם אתם יכולים – ותרו. עם אגוזים מומלחים, צימוקים מסוכרים ואפילו סוכריות, אפילו כמות קטנה יכולה להכיל יותר מ-300 קלוריות. גרנולה היא חטיף אנרגיה מהיר לאנשים באימון שצריכים קלוריות עודפות לשרוף, אבל לא אופציה מועדפת לזלילה ברירה. בחיי היומיום אין לנו צורך בכזאת כמות של סוכר ומלח. החליפו ב: מנה קצובה של אגוזים או שקדים לא מומלחים.

4. חלב סויה בטעמים: כן, סויה עשויה להיות מקור חלבון ואשלגן. אבל שתייתו עם טעם הווניל או השוקולד מוסיפה 10 גרם סוכר ו-50 קלוריות לכוס. לא תודה! החליפו ב: חלב סויה רגיל, חלב שקדים או חלב קנביס.

5. יוגורט דל-שומן בטעמים: דל-שומן זה לא שם נרדף למזון בריאות. לא השומן משמין – הסוכר משמין. רוב היוגורטים בטעמים מכילים כ- 10 גרם סוכר ל-100 גרם יוגורט. וכן ,גם אם מדובר בטעם פירות זה לא הופך אותם לבריא. החליפו ב: יוגורט יווני עם פירות טריים חתוכים.

6. חמאת בוטנים מופחתת שומן: אחד היתרונות הגדולים של בוטנים הוא שהן מלאות בחד-שומנים בלתי רוויים, הידועים גם כ"שומנים טובים". הוציאו את זה מחמאת הבוטנים ומה נשאר? מלא סוכר ואותה כמות של קלוריות, רק שעכשיו הן ריקות. לרוב, כל פעם שתראו סימון "שומן מופחת" על מוצר- פירושו הוא כי הוא הוחלף בסוכר או מלח.

7. קוקטייל פירות: אנחנו נוטים לחשוב שכל מה שיש בו פירות הוא בריא, אבל השאלה היא איך הפרי משתמר זה מה שעושה את ההבדל. כוס קוקטייל פירות מכילה אולי 110 קלוריות, אבל יש בה 26 גרמים של סוכר. זו כמות הסוכר המומלצת ליום שלם!

8. בייגלה: יש להם אומנם 10% מהשומן של חטיפי התפודים, אבל אותה כמות של סודיום והם ריקים תזונתית. הם גם נעשים מקמח לבן, שמעלה את הסוכר והופך אותנו רעבים תוך זמן קצר. הסתכלו על רשימת הרכיבים הממושכת (סימן רע) מאחור: הצפיפיות הקלורית גבוהה כי המרכיב העיקרי הוא קמח מועשר, ואחריו מלח, סירופ תירס ושמן תירס. החליפו ב: טוגני כרוב עלים – ותקבלו חלבון, סיבים, ויטמינים ומינרלים בפחות קלוריות. 

9. חטיף חלבון: קראו את התוויות. יותר מדי חטיפים כאלה אינם אלא לבנים של רביכים ומלאכותיים וחומרי מילוי. רובם בסופו של דבר הם לא יותר מסוכריות עם זיגוג חלבון. אין לנו צורך בהם כחטיפים, אם יש בהם יותר מ-200 קלוריות  ויותר מ-8 גרם סוכר, השאירו אותם על המדף. החליפו ב: מה דעתכם על ארוחה? גם חומוס עם ירקות עובד.

10. פרוזן יוגורט: לא משנה איזה רכיבים אתם בוחרים לערבב, אין פה ערך תזונתי. אתם לא עושים לעצמכם טובה בזה שאתם בוחרים יוגורט קפוא על פני גלידה. זה ממתק מסוכר, שצריך להישאר כזה. החליפו ב: פשוט איכלו את הדבר האמיתי בכמות קטנה יותר. חצי כוס גלידה היא משביעה יותר, והיא הדבר האמיתי אם אתם כבר רוצים ממתק.

11. חטיפים אורגניים: מאפה קלוי הוא מאפה קלוי, גם אם הוא אורגני או נטול גלוטן. החליפו ב: חטיף בריא יותר – נגיד, פרוסות תפוח אפויות במהירות במיקרו עם קצת קינמון. 

12. חטיפי גרנולה: אם הבחירה היא בין חטיף גרנולה לבין דילוג על ארוחה, אז החטיף הוא שימושי. אבל הוא מפוצץ בסוכר, סודיום ושומן רווי ואם אתם חושבים שזה חטיף אז אתם בהחלט יכולים כבר לאכול חטיף שוקולד. החליפו ב: מנגו פרוס וחתיכת שוקולד מריר. בעבור קמצוץ מהסוכר והקלוריות תקבלו אוכל טעים, מזין, מתוק – וגם מרגיע את החשק לחטיף.

מפוצץ בסודיום, סוכר ושומן רווי. חטיף גרנולה | צילום: ingimage/ASAP

13. סושי: דגים, אורז ואצה – למה לא? רול סלמון או טונה רגיל יכול להיות יופי של דבר, אבל הגרסאות המערביות הורסות את זה: למשל, רול סלמון עם אורז ואצה מכיל 120 קלוריות למנה. רול סלמון נוסח פילדפיה – עם גבינת שמנת, מיונז מתובל ורוטב הבית, מכיל בערך 500. כבר עדיף ביג מק. החליפו ב: סשימי! הוא בא בלוויית צנון וג'ינג'ר לרוב, ויפה לעין. אל תזמינו מנות חריפות או פריכות, שבד"כ מוסיפות כ-300 קלוריות לעסק.

14. חביתת ירק: כמו סושי, זה לא מאכל מרושע בפני עצמו – אם נדע איך להזמין אותו. התוספות שנכניס הן מה שלרוב מעלה את הערך הקלורי שלא לצורך. הירקות לרוב מטוגנים בים של שמן בתור התחלה, ואם נוסיף לזה את השמן והחמאה במחבת ובגבינה – אנחנו מתבוננים למעשה בכוס שמן בתוך ארוחת הבוקר הבריאה לכאורה שלנו. החליפו ב: חביתה יבשה – במסעדות יודעים שזה אומר בלי שמן במחבת. בקשו ירקות מאודים, והימנעו מהגבינה.

זכרו – השטן נמצא בפרטים הקטנים, ועלינו לזכור זאת בפעם הבאה שננסה להיות בריאים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן