זה כבר כאן: Disk On Key לסמארטפונים מבוססי אנדרואיד

היום, כאשר כמעט כל אחד מאיתנו מצויד במחשב אישי קטן הנמצא איתו בכל מקום ומאפשר לו לעשות כמעט הכל, ההבדל העיקרי בין הסמארטפון למחשב הוא העבודה עם אביזרים נלווים. כך, לדוגמא, בעוד משתמשי מחשבים ניידים ונייחים יכולים לחבר למכשיריהם כוננים חיצוניים, מקלדות, עכברים, מסכים ומאות סוגי אביזרים נוספים, משתמש הסמארטפון מוגבל במקרה הטוב לחיבורו למסך טלוויזיה בעזרת כבל HDMI או הרחבת זיכרון בכרטיס microSD, הדורש לרוב את פירוק המכשיר.

מצד אחד מתחבר למחשב, מהשני לסמארטפון

יצרנית שבבי הזיכרון הטייוואנית PQI, שלמרות ששמה אינו מוכר נחשבת לחברה גדולה בתחום התקני האחסון מבוססי הפלאש, הציגה בשבוע שעבר בתערוכת Coputex שנערכה בטייוואן סדרת אביזרים חדשה שנועדה לצמצם מעט את בעיות האחסון של סמארטפונים תוך הסתמכות על תקן USB On the Go ועל שקע ה-Micro USB, הנמצא ברובם המוחלט של המכשירים מאז החליט איגוד הסחר האירופי לכפות על יצרניות לכלול אותו כשקע סטנדרטי לטעינה והעברת נתונים.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

הסדרה החדשה, המכונה Connect, כוללת בינתיים חמישה אביזרים, המאפשרים להרחיב את כמות האחסון הזמין בסמארטפון או בטאבלט בקלות וללא צורך בחיבור מחשב. האביזרים הבסיסיים בסדרה, המוגדרים כתת-סדרה 200, מבוססים על תקן USB 2.0, וכוללים מספר תצורות ייחודיות, ביניהן שלושה התקני החסן נייד בעלי חיבור כפול – USB מצד אחד ו-Micro USB מהצד שני. כך ניתן לחבר אותם למחשב לצורך הטענת מידע כגון מוסיקה או סרטים, ולסמארטפון או לטאבלט לצורך צריכת הקבצים.

אחד מהם מצויד בכבל בין שני החיבורים ומסוגל גם לשמש ככבל נתונים רגיל, ואחר מבוסס על שימוש בכרטיס זיכרון מסוג microSD, המתחבר לתושבת זעירה בתוך תקע ה-USB. אביזר נוסף בסדרה הוא מתאם זעיר המאפשר חיבור התקני USB לשקע ה-Micro USB במכשיר הנייד. מוצרים יקרים יותר, המוגדרים כסדרה 300, תומכים בחיבור נתונים מהיר יותר בתקן USB 3.0 ומצוידים בתצורות דו-צדדיות דומות.

אפליקציית אנדרואיד מבית החברה, בשם Connect+, מוסיפה את היכולת להפעיל סייר קבצים ידידותי יידועי עם חיבור התקן נייד, וחוסכת את הצורך בעבודה עם סיירי קבצים רגילים שאינם ידידותיים למשתמש כמו אלו המוכרים מעולם המחשבים. ההתקן הראשון בסדרה ייצא לחנויות ברחבי העולם בחודש הבא, והשאר צפויים לצאת לפני סוף השנה. הנפחים הזמינים של האביזרים בעלי האחסון המובנה נע בין 16GB ל-64GB.

תקן USB On the Go, המהווה חלק מתקן USB מאז גרסא 2.0 שלו שאושרה ב-2001, נועד לאפשר למכשירי חשמל קטנים בעלי חיבור USB למחשב להתחבר גם לאביזרים היקפיים, ולהפוך בכך מ"מתארחים" ל"מארחים". ההופעה הבולטת הראשונה של התקן נרשמה ב-2010, כאשר הציגה נוקיה את מכשיר הסימביאן N8, שאחת מתכונותיו העיקריות היתה היכולת לחבר אליו אביזרים כגון התקני זיכרון, מקלדת או עכבר באמצעות כבל ייעודי.

בהמשך כללה גוגל את התמיכה בתקן במערכת ההפעלה אנדרואיד מגרסא 3.1 (או 2.3.4 בטלפונים חכמים) ומעלה, כך שכיום רוב המכשירים הקיימים תומכים בשימוש באביזרים כגון אלה שהציגה PQI. למרות שענף המוצרים הזה קיים כבר מספר שנים, עד עתה הוא לא זכה ליחס רציני, אך החברה הטייוואנית, המייצרת אביזרים רבים גם עבור חברות אחרות בתחום, עשויה להיות הגורם שיפתור חלקית את בעיות העבודה עם מכשירי כיס.

לכתבה המקורית בגיק טיים

לכתבות נוספות של גיק טיים:

מצעד הגאדג'טים השבועי

מתחרה חדשה בשוק קונסולות האנדרואיד; הכירו את M.O.J.O

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן