זה מדעי: נשים מאושרות יותר מגברים, האשם – טסטוסטרון

לאורך השנים תמיד חיפשו וחקרו את ההבדלים הביולוגים בין גברים לנשים. האם אחד ההבדלים הללו נוגע לאושר הפנימי? האם נשים מחייכות יותר מגברים? מחקר חדש טוען כי נמצא הגן שגורם לנשים להיות שמחות יותר, וזה לא שהוא נעדר מהגוף הגברי, שם הוא מורחק על ידי הטסטוסטרון.

לפי המחקר של אוניברסיטת דרום פלורידה, מדענים מצאו קשר בין גן ספציפי לבין דיווח עצמי של האישה על מידת האושר. הגן שנקרא 'מונואמין אוקסידאז' קובע כיצד המוח מעבד דופמין וסרוטונין, שידועים כחומרים הכימים בגוף שגורמים לנו לחייך.

המחקר מצא כי ככל שיש יותר מהגן MAOA בדי.אן.איי של נשים, כך המוח הנשי מפרק את החומרים הכימים האלה מהר יותר וכך אמנם הגן מביא לאושר ברמה גבוהה אך לפרק זמן קצר יותר. מנגד, כמות קטנה יותר של הגן מביאה לזרימה של הורמונים טובים הנשארים במוח זמן רב יותר וגורמים לאישה להיות מאושרת לפרק זמן ממושך יותר.

"זה גן האושר הראשון שנמצא אצל אישה" אמר המחבר הראשי הניאן חן, פרופסור במחלקה לאפידמיולוגיה וביוסטטיסטיקה באוניברסיטת דרום פלורידה בהודעה לעיתונות היום. "הייתי מופתע מהתוצאות כי ביטויים של הגן הזה נקשרו לתוצאות שליליות של אלכוהוליזם, אגרסיביות והתנהגות אנטי חברתית. אפילו היו מדענים שכינו את הגן הזה 'הגן הלוחם', אבל לפחות אצל נשים המחקר שלנו מגלה צדדים חיוביים של הגן".

נשים מאושרות יותר? צילום אילוסטרציה: ingimage asap

ומעבר לכביש, המתאם בין הגן לבין האושר אצל המין הגברי היה חלש מאוד. הגן הזה נמצא אצל גברים אבל נראה כי הוא פשוט לא מתפקד באותה צורה. החוקרים לא הסתפקו רק בציון העבודה כי אצל גברים הגן לא עובד באותו אופן, אלא גם הצביעו על הבעיה האפשרית שגורמת להבדל המגדרי ברמת האושר – ההורמון הגברי טסטוסטרון. חן ועוזריו למחקר הוציאו מאמר בכתב עת מדעי בו הם חושדים כי רמות גבוהות של טסטוסטרון הנמצא אצל גברים מבטלות כל תפקיד חיובי של הגן הנחקר.

אם כך, האם הגיל משחק אצל גברים תפקיד? "זה בהחלט אפשרי שגברים הופכים פחות מאושרים ככל שהם מתבגרים וכמות הטסטוסטרון אצלם עולה", חן מסביר. "אולי גברים מאושרים יותר בתקופת הנעורים כי רמות הטסטוסטרון אצלם אז נמוכות יותר".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן