זול, מזין – ובלי כלים מלוכלכים בכיור: האם כבר בעתיד הקרוב נעבור לצרוך מזון באופן נוזלי בלבד?

זה אולי נשמע כמו המצאה שהגיעה אלינו מיפן, אבל מדובר בפיתוח שכולו אמריקאי: משקה שכולל בתוכו את כל אבות המזון והויטמינים שהגוף שלנו זקוק ויחסוך לכולנו זמן, כסף – וגם כלים לנקות. המשקה נקרא Solyent ועתה מכריזה החברה על גרסה 2.0 שלו, שמיועדת למשתמשים הקבועים, שלא מעט מהם עובדים במקצועות הטכנולוגיה בסיליקון וואלי.

למה לאכול כשאפשר לשתות

רוב ריינהארט, מהנדס אלקטרוניקה צעיר מסן פרנסיסקו, הקים סטארטאפ שנכשל. ריינהארט, שנותר מרושש מההרפתקה, שנא לבשל ועוד יותר מזה, שנא לנקות אחרי הבישול ולכן הוא עבר להתקיים על הדיאטה הזולה ביותר שיכל למצוא: איטריות ראמן ונקניקיות מצופות. כדי לא לחלות הוא החל לצרוך תוספי מזון. במשך שלושה חודשים החל ריינהארט לקרוא וללמוד על ביו-כימיה ותזונה והחל לפתח את רשימת המרכיבים הנדרשים למשקה תזונה. אב הטיפוס שלו כלל חלבונים ממי-גבינה, פחמימות ממלטודקסטרין ותוספי מזון שונים אותם הזמין מחנויות אונליין. ריינהארט קרא למשקה שלו Soylent כמחווה לסרט מדע-בדיוני משנות ה-70 שנקרא Soylent Green. בחישוב שעשה, גילה ריינהארט שהחומרים הגולמיים שהוא שותה ביום עולים כ-155 דולר בחודש, בעוד שמזון מוצק עלה לו 500 דולר (וזה עוד לפני ניקיון הכלים).

תוותרו על אוכל מוצק? | צילום: מתוך אתר החברה

בינתיים הספיק ריינהארט לסיים בהצלחה קמפיין מימון המונים ולייסד את חברת Rosa Labs, שגייסה השקעות בין השאר מ-Andreessen Horowitz, אחת הקרנות הנחשבות בעולם. מאז הקמתה אחראית החברה ליותר מ-6 מיליון מנות שנמכרו באתר שלה. גרסה 2.0 החדשה של המוצר תגיע בצורת משקה מוכן בבקבוקים שניתנים למיחזור, זאת בניגוד לגרסה הראשונה שהגיעה כאבקה ונועדה לערבוב במים בבית הלקוח. הפורמולה גם עברה שיפור בטעם ובמקורות המינרלים, כמו למשל מעבר לשימוש באצות. העלות של 5 בקבוקים, שמספקים תזונה מושלמת ליום, עומדת על כ-12 דולר (כ-45 ש"ח) או מחיר ארוחת צהריים ממוצעת. ל-Soylent מתחרים ותיקים דוגמת פורמולת Ensure של חברת אבוט, אולם בראיון שנערך עימו, טוען ריינהארט שהמתחרים "מפוצצים בסוכר" וטוען שהפורמולה שלו עדיפה ומאוזנת יותר. כמובן שריינהארט נותן דוגמה אישית ועבר לתזונה שמתבססת כמעט כולה על המשקה.

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: מכורים לניקיון? הנה 3 גאדג׳טים במיוחד עבורכם

עוד בגיקטיים: 'עשה' ו'אל תעשה' במקום העבודה החדש

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן