זו העת לנחישות, עד לנטרול יכולת הלחימה מכל ארגוני הטרור ברצועה

בימים האחרונים השלים צה"ל את השלב הראשון בלחימה הקרקעית ובאופן מסודר ומתיש פגע במנהרות התקיפה שאיימו להוביל מאות מחבלים לתוככי מדינת ישראל כדי לרצוח ולחטוף ילדים ואזרחים ישראלים, ולהביא להרס מדינת ישראל.

מבלי משים כמעט צמחה לה כאן, ממש מתחת לאפינו, מדינת טרור שמאיימת להרוס את המפעל הציוני. חמאס הוא ארגון טרור רצחני שקטל כבר מאות ישראלים בפיגועים מזעזעים, ואם נאפשר לו, הוא לא יירתע מלהמשיך ולפגוע באזרחים ללא אבחנה.

תמיכתה הבלתי מסויגת של המערכת הבינלאומית ורוב העולם הערבי, אינה מקרית. רוב העולם מבין את הסכנה הטמונה בטרור האסלאמי הקיצוני. מדינת ישראל משמשת כחזית הלחימה של העולם המערבי בטרור האסלאמי הקיצוני. כל העולם וארגוני הטרור הקיצוניים מביטים לעבר ישראל ומצפים לראות את תוצאות המערכה הקשה והצודקת שאליה יצאו לוחמי צה"ל. רק מיגור הטרור, האלים והמסוכן שמאיים על קיומנו וקורא תיגר על כל העולם המערבי, ייחשב כניצחון.

מדינת ישראל נמצאת בנקודת הכרעה, מהחשובות שעמדו בפניה מאז מבצע "חומת מגן". על כולנו להפנים את הסכנה והאתגר שמעמיד בפנינו הטרור האסלאמי הקיצוני. היום ברור לנו יותר מכל כי לא נוכל לסיים את המלחמה הזאת – כן, מלחמה – מבלי שנביא לפירוז רצועת עזה מנשק. אם ניתן יהיה לעשות זאת באמצעות מהלך מדיני – ואני ספקן לגבי הערוץ הזה – מה טוב; אך אם לא, נידרש להמשיך את הלחימה לאורך חודשים, ולהוסיף לה פעולות חודרות נוספות במשך שנים, כדי להביא לכך שרצועת עזה תהיה מפורזת מנשק ושאפשר יהיה להמשיך לחיות פה בביטחון לאורך זמן.המצב בזירה הבינלאומית ובעולם הערבי, שיתוף האינטרסים עם מצרים והגיבוי שלה זוכה המלחמה הנוכחית מידי הציבור הישראלי – מדובר כאן בתופעה יוצאת דופן. היא באה בעקבות ההבנה כי מדינת ישראל נלחמת על הבית, מלחמת אין ברירה, מלחמה צודקת מאין כמותה.

להמשיך את המערכה ‏| צילום: רויטרס

נחישותה של ישראל עומדת היום למבחן. על מנהיגי המדינה להבין את גודל השעה ואת
האחריות הכבדה שמונחת לפתחם. תוצאות המלחמה הזאת, בדיוק כמו מבצע "חומת מגן", יקבעו במידה רבה כיצד נמשיך לחיות פה לאורך שנים.

המלחמה הצודקת הזאת גובה מחיר גבוה ומדינת ישראל משלמת בנפגעים רבים. המערכה ארוכה ועיקשת, וחובתו של צה"ל לשמור על מוסריות גבוהה. למרות הצער שבלב, הדמעה בקצה העין והגרון החנוק, עלינו להמשיך את הלחימה בנחישות ולהעמיק אותה
עוד, עד להשגת היעד – נטילת יכולת הלחימה מכל ארגוני הטרור ברצועת עזה.

ממשלת ישראל נדרשת להחלטות קשות. אין זו העת להתלהמות או להפגנת רפיון. זו העת לנחישות, תוך כדי נשיכת שפתיים, ולקבלת החלטות קשות שעוסקות במהות קיומנו כאן בארץ הזו. עם ישראל הוא עם חזק ונחוש שעבר לא מעט אירועים קשים ביותר ממאה שנות ציונות והוא מגבה באופן חסר תקדים את החלטות הקבינט ואת המלחמה הצודקת. אני סומך על צה"ל מתוך היכרות קרובה לאורך שנים עם מפקדיו ולוחמיו.

לוחמי צה"ל ומפקדיו יצאו למלחמה הזו כשהם נושאים בתרמילם את צדקת הדרך שמורכבת מתמיכתו של העם כולו, ממוסריות גבוהה ומהצורך להגן על הבית מפני ארגון טרור אכזרי שכפה עלינו את המערכה הזו. אין ספק שבמלחמה הצודקת הזו אנחנו ננצח.

לכתבה במעריב השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן