זיהה את ההזדמנות: צעיר אמריקאי פתח אתר המייצר מיליארדי זהויות בדויות בחודש – והכל חוקי

ג'ייקוב אלרד בן ה-28 הוא צעיר מורמוני מטקסס העומד מאחורי אתר שהפך ללהיט ברחבי הרשת –  fakenamegenerator.com (מחולל שמות מזוייפים) אשר יוצר זהות אינטרנטית בדויה ואמינה, הכוללת את כל האספקטים: שם, תאריך לידה, כתובת, שם נעורים של האם, ואפילו מספר כרטיס אשראי ותאריך תפוגה שלו. הזהויות אמנם נראות אמתיות, אך הן מומצאות לחלוטין – פרי "דמיונו הקודח" של מחשב.

ב-2006, לאחר שסיים שנתיים של לימודי מיסיונריות, חיפש אלרד מה לעשות עם כישורי הנדסת התוכנה שלו. הוא החליט להתחיל ולבנות את מחולל השמות המזוייפים שלו, בהשראת אתר כתובות בסיסי שהשתמש בו בעבר. "חשבתי שזה יהיה יעיל להקים אתר שיהיה יותר ריאליסטי", הוא אומר.

הוא אוסף רשימות של רחובות ומספרי מיקוד ומחבר אותם עם קידומות טלפון מתאימות ודואג ש-6 הספרות הראשונות במספר הטלפון יתאמו את האזור הגיאוגרפי. כך הוא גם עושה בנודע לתאריכי הלידה, מספרי זהות ושאר הנתונים שצריכים להיות תואמים אחד שני. מספרי כרטיסי האשראי מגיעים מבנקים שאינם קיימים או כאלה שפשטו את הרגל, אך הכרטיסים אינם פעילים.

דוגמה לזהות בדויה שיצר האתר | צילום: מתוך fakenamegenerator.com

בחודש ממוצע, אתר הזהויות של אלדר זוכה ליותר מ-3 מיליון כניסות, ובאמצעותו (ובאמצעות שני אתרים דומים נוספים שהוא מפעיל) הוא יוצר מיליארדי זהויות בכל חודש עבור משתמשים מ-21 מדינות ברחבי העולם  (ישראל לא ברשימה). 39% מהמשתמשים הם אמריקאים, ורבים אחרים הם קנדים, הודים ואוסטרלים. אלרד אומנם מגדיר את האתר כשירות לציבור והוא חינמי לחלוטין, אך הודות לפרסום ולתנועה הרבה שהוא מצליח ליצור, האתרים הפכו למקור הכנסתו העיקרי. הוא אומר שהוא מרוויח מספיק כדי לחיות בנוחות בבית נאה בטקסס עם אשתו וביתו.

אבל מה אנשים עושים עם כל כך הרבה אווטארים דיגיטליים?

אלרד אומר שבחלק גדול מהם נעשה שימוש על ידי מהנדסי תוכנה לבדיקת מערכות מידע כמו תוכנות ניהול עבור בית חולים חדש למשל. למטרות כאלה, האתר מאפשר ליצור כמות גדולה של זהויות בפעם אחת (כמה אלפים). אחרים משתמשים בזהויות הבדויות על מנת להירשם לאתרים ושירותי אונליין שונים. מעבר לכך, האתר משמש הורים המחפשים שם לתינוק חדש ואף נעשה בו שימוש על ידי סופרים ומפתחי משחקי מחשב על מנת למצוא זהות לדמויות הגיבורים.

אך למרות החזות הלגיטימית הזו, האתר אינו חומק מעיניהם של שלטונות החוק, אשר כבר הגיעו בעבר לביתו של אלרד. למעשה, שוטרי FBI עוקבים אחרי התנהלותו עוד מ-2008, ובשנה שעברה פנו אליו סוכני NSA לגבי 50 אלף שמות גנובים, ותהו אם הוא יודע משהו עליהם.

"יש הרבה מאוד אנשים שחשים לא בנוח בנוגע לפעילות הזו", אומר אלדר. "יש אנשים שחושבים שאני אדם נורא שתורם לגניבת זהויות, אך אני לא עושה שום דבר בלתי חוקי, אני מייצר מידע בדוי, שאינו שייך לאף אחד".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן