"זלזול בחברי הכנסת ובמעמד ועדת הכספים": אריה אברמוביץ במכתב חריף ליו"ר וועדת הכספים

"מעולם לא הוגש חוק הסדרים בתחום הפנסיוני באופן כל כך לא מקצועי, לא מעמיק וגדוש בסימני שאלה רבים ללא מענה בכלל", תוקף אריה אברמוביץ, נשיא לשכת סוכני הביטוח, את הצעת אגף שוק ההון, הביטוח והחיסכון שבמסגרת חוק ההסדרים, במכתב חריף ליו"ר וועדת הכספים בכנסת משה גפני.

המכתב נשלח לגפני לקראת התכנסותה של ועדת הכספים כדי לאשר את חוק ההסדרים, ובתוכו הרפורמה בביטוח הפנסיוני. אברמוביץ מבקש מגפני שלא לאשר את הרפורמה וטוען במכתבו כי "לצערי, נדמה כי חוק ההסדרים הוא בליל של הודעות לעיתונות מטעם המפקחת על הביטוח, ובוודאי שאינו מסמך אשר מכבד את הכנסת, או את נבחריה. מהתרשמותנו, רפורמת הפיקוח בנושא הביטוח הפנסיוני הוא מסמך החלטות שגובש בקלות ראש ובאופן לא מקצועי. בשל חוק ההסדרים, ענף הביטוח בישראל מתנהל בתקופה האחרונה באי ודאות מוחלטת".

אברמוביץ טוען עוד במכתבו כי "לצערי, למרות ניסיונותינו ועשרות השעות שהושקעו בדיונים עם הגורמים המקצועיים באגף הפיקוח על הביטוח, שאלותינו הרבות לא קיבלו מענה. התרשמותנו היא כי אי הוודאות השורר בענף ימשך עוד זמן רב, מאחר שגם לרגולטור במשרד האוצר אין תשובות לשאלות המהותיות שהעלנו. כך למשל: כיצד עסק קטן יוכל להפריד בין ניהול תחום התפעול לבין השיווק? כיצד הוראות הפיקוח על הביטוח יצאו לפועל הלכה למעשה? מה ההבדל בין שיווק לבין שירות? במה ואיך יוזל החיסכון הפנסיוני? מדוע תהיה אפליה בין סוגי לקוחות? ועוד שאלות נוספות".

אריה אברמוביץ, נשיא לשכת סוכני הביטוח | צילום: פייסבוק

"הסתרה אינה לטובת החוסכים"

"לשכת סוכני ביטוח הגישה לאגף הפיקוח שורות מפורטות של הצעות אלטרנטיביות על מנת להיטיב עם ציבור המבוטחים, ולייעל את ענף הביטוח", כותב אברמוביץ ומפרט: "בין ההצעות – הפרדת תגמול הסוכן מדמי הניהול, שיחד עם זכות בחירת הסוכן המוקנית לעובד, הייתה פותרת את כל הבעיות שהועלו, ואף גורמת להוזלה אמיתית בעלות החיסכון הפנסיוני. לצערנו, למרות הגעתנו לכל הדיונים בידיים נקיות, לא זכינו לקבל תשובות והתחושה שקיבלנו היא של הסתרה, ואולי רצון לקדם אינטרסים אחרים שאינם בהכרח לטובת ציבור החוסכים.

"אנו מפצירים בוועדת הכספים – אל תאפשרו את אישור החלת הרפורמה בביטוח הפנסיוני מבלי שאגף הפיקוח על הביטוח יגיש נייר עמדה ובו פירוט כיצד הרפורמה תבוא לידי ביטוי. רפורמת האוצר בביטוח הפנסיוני תשפיע על חייהם של כל אזרחי ישראל, על אחת כמה וכמה חשובה התעקשותנו שוועדת הכספים תקבל את מלוא פרטי הרפורמה. אנו מצרים על כך שהפיקוח באוצר מסרב להגיש לחברי הכנסת ולכל הנוגעים בדבר נייר עמדה שיסביר את היתכנות הרפורמה".

"ועדת הכספים אינה חותמת הגומי של משרד האוצר", מסיים אברמוביץ, "על כן, התנהלותה של המפקחת על הביטוח, דורית סלינגר, היא לא אחר מאשר זלזול בחברי הכנסת ובמעמד ועדת הכספים. אנו בטוחים שהוועדה בראשה אתה עומד לא תאפשר זאת".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן