זליכה ומריאן ויתרו על עמלת המכירה של מניות אפריקה ישראל בכביש 6

מכה קשה לזליכה ומריאן: בית המשפט העליון שדן היום בערעורם על החלטת בית המשפט המחוזי, בחר לאמץ את גרסת אפריקה ישראל, ולדחות את דרישתם לעמלת תיווך בגין מכירת מניות אפריקה ב"דרך ארץ", הזכיינית המפעילה את כביש 6, לקרן תש"י. 

באוקטובר 2014 דחה בית המשפט המחוזי את ערעורם של זליכה ומריאן לעמלת תיווך בגובה 12 מיליון שקלים בקירוב, לאחר ששמע את עדויות שני הצדדים. השניים בחרו לערער לעליון. הפרשה החלה כאשר זליכה ומריאן הודיעו על כוונתם להקים קרן ייעוץ וייזום בה יהיו המנהלים, ועל בסיס זה הסכימה בתחילה חברת אפריקה ישראל לשלם להם עמלה. כאשר המהלך לא צלח, לא הודיעו כי נותרו בגדר מתווכי העסקה בלבד, ככל הנראה משום שידעו כי לא יקבלו את דמי התיווך.

ירון זליכה, דרישתו נדחתה פעמיים | צילום: לע"מ

לדידו של בית המשפט המחוזי, דובר על פרט מהותי שלא הועבר לידיעת אפריקה ישראל, ופגם במהימנותם של השניים. בית המשפט העליון בראשות השופט אליקים רובינשטיין שדן היום בתיק, סבר כי אל לו מלהתערב בהחלטת המחוזי. למרות דחיית התביעה של זליכה ומריאן, קיבל הצמד עמלה בגובה 7 מיליון שקלים לפחות, מקבוצת הרוכשים. את החברה ייצגו עורכי הדין עמית פינס, יעל מושקוביץ ואורן פכטהולד ממשרד וקסלר ברגמן, אשר בירכו על ההחלטה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן