זעזוע באפל עם פיטוריהם של שני בכירים: "קוק מפגין סמכות"

זעזוע באפל: המנכ"ל טים קוק פיטר אתמול את אחראי התוכנה של מכשיריה הניידים של החברה (טלפונים וטאבלטים), סקוט פורסטול, בצעד שכלל גם את הדחתו של ראש חטיבת החנויות הקמעונאיות, ג'ון ברואט.

אלה השינויים הגדולים ביותר בהנהלת אפל זה יותר מעשור, ומסמנים את הצעד הגדול הראשון של של קוק בעיצוב צוות הניהול החדש שלו, מאז מותו של סטיב ג'ובס לפני כשנה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

סקוט פורסטול התבקש לעזוב לאחר שנים של חיכוכים עם מנהלים בכירים אחרים, וסירובו לקחת אחריות על טיפולו הכושל במערכת המיפוי של החברה. עפ"י הדיווחים, סרב פורסטול לחתום על התנצלות פומבית לגבי השגיאות המביכות שהכילה מערכת הניווט ושגררו ביקורת חריפה. במקומו חתם טים קוק על המכתב. פורסטול, שיעזוב את החברה בשנה הבאה, לא ענה על בקשות התגובה שנשלחו אליו.

קוק. "מפגין סמכות" | צילום: רויטרס

ברואט, שהחל לעבוד בחברה רק לפני כשבעה חודשים יעזוב לאחר שמאמציו לשפר את הרווחים בחנויות גרמו לתחושת ניכור בקרב העובדים ומקורות המקורבים לאפל אמרו כי קוק הגיע למסקנה שהוא פשוט האדם הלא נכון לתפקיד.

"שינויים אלה מעידים כי טים קוק מפגין את סמכותו על הנעשה", אומר בן ווד, אנליסט בחברת CCS אינסייט. "הוא היה מאוכזב בשל סוגיות המפות, ופורסטול הפך לשעיר לעזאזל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן