חבל על הכסף: במקום לקנות אייפון 5 – שדרגו את מערכת ההפעלה

מתלבטים אם לקנות אייפון 5 או לבקש מכשיר מחברים שטסים לחו"ל? אם כבר יש לכם אייפון מדור קודם, לא בטוח שאתם חייבים לרכוש את הדגם החדש כדי ליהנות. הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה מתוצרת אפל – iOS6 – שיצאה להורדה חינמית השבוע, עדיפה על זריקת מאות דולרים על המוצר החדש והגדול יותר.

אם אין לכם אייפון ואתם מחפשים לשדרג, ייתכן שאייפון 5 הוא האופציה הטובה ביותר עבורכם, אך אלה מאיתנו שרק מחפשים הזדמנות להיפטר מן האייפון 4 או 4S, קחו אוויר, אספו את עצמכם, והורידו את התוכנה החדשה. iOS6 מכילה 200 אפשרויות חדשות, אשר גורמות למכשיר להרגיש כמו חדש – והכל במחיר נמוך למדי של 0 שקלים.

משתמשי הדגמים האחרונים של מכשירי אפל התלוננו לא מעט, אולם התלונות כמעט אף פעם לא נסובו סביב מהירות הטלפון או גודל המסך, שהם שני השדרוגים המשמעותיים ביותר באייפון 5.

אחת התלונות נגעה לקשיי הניווט באמצעות מערכת המפות המובנית. ב-iOS6 שידרגה אפל את מערכת המפות כך שאפשר להפעיל אותה גם באמצעות סירי, ולקבל הוראות הגעה מדויקות.

בעיה נוספת שעלתה באייפון הייתה הקושי היחסי לשתף תמונות ומידע ברשתות החברתיות. לפני העדכון, המשתמשים היו צריכים לפתוח את אפליקציית פייסבוק ואז לבחור תמונה מתוך האלבום. כעת אפשר לשתף תמונות באמצעות לחיצה על כפתור ה-Share דרך מרכז המשימות ואפילו באמצעות סירי.

פונקציה חשובה נוספת של מערכת ההפעלה החדשה היא ה"ניתוק". ה-iOS6 מעמידה בפני המשתמשים את האופציה לכבות את כל ההתראות במכשיר בהתאם לצורך, או לכבות חלק מן ההתראות באופן זמני, אך להשאיר את החשובות.

עדכונים כאלה, קטנים ככל שיהיו, הופכים את האייפון לכמעט חדש. מסך גדול יותר ומכשיר קצת יותר מהיר לא מצדיקים את תג המחיר של האייפון 5.

קל להרגיש שנותרתם מאחור בעולם הטכנולוגי המהיר, אך כאשר הסמארטפון החדש מתוצרת אפל לא מציע שום דבר חדשני באמת, עדיף לקחת צעד אחורה ולחפש דרכים קטנות להפוך את האייפון הישן שלכם לפונקציונלי יותר. שדרוג למערכת ההפעלה החדשה אמנם אינו סקסי כמו רכישת הגאדג'ט החדש, אך היתרונות שטמונים בה הם שיפור אדיר במחיר זעום.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן