חברה אמריקאית תשלם מיליון וחצי דולר – לגולש שיזכיר את שמה בטוויטר הכי הרבה פעמים

רוב המפרסמים יודעים שעל מנת לחדור לתודעת הצרכנים בארה"ב, אחת מנקודות הפרסום המשמעותיות ביותר היא במסגרת הפסקת הפרסומות בסופרבול. עם זאת, חברת ביטוח אחת החליטה להשיק קמפיין דווקא מיד לאחר סיום המשחק המדובר, אשר הפך לויראלי בזכות התמורה שהוצעה למשתמשים: מיליון וחצי דולרים על שימוש בהאשטאג של החברה.

תקציב הפרסום בידי המשתמשים

חברת הביטוח לרכב שהשיקה את הקמפיין המדובר, Esurance, החליטה לעלות עם הקמפיין במסגרת פרסומת טלוויזיונית ששודרה מיד עם תום משחק הסופרבול. כך למעשה, הצליחה החברה לחסוך כ-30 אחוזים על מחיר הפרסומת, השווים כמיליון וחצי דולר. את הסכום אשר חסכה, מסבירים בחברה, עם מעוניינים להעביר לאחד מלקוחותיה.

בפרסומת השיקה חברת הביטוח את קמפיין הטוויטר שלה, במסגרתו הכריזה כי היא מתכננת לשלם את הסכום הענק לאחד מהמשתמשים אשר יצייץ כל ציוץ שרק ירצה, בתנאי שיצרף אליו את ההאשטאג #EsuranceSave30. המשתמשים צריכים לעשות זאת לפני ה-4 בפברואר בשעה 1 בצהריים בשעון ארצות הברית, 11 בלילה שעון ישראל.

באתר החברה הבהירו כי אין הגבלה על מספר הציוצים שהמשתמשים יכולים לפרסם, כאשר כל ציוץ בו נעשה שימוש בהאשתאג עומד בפני עצמו וזכאי להשתתף בתחרות. כצפוי, כעבור שעות בודדות ההאשטאג של החברה הופיע בראש מדד ה-Trending (מדד התיוגים הנפוצים ברשת), שכן הקמפיין עודד מאות אלפי משתמשים לפרסם ציוצים שונים ומגוונים בנסיון לזכות בכסף.

תשדיר הפרסומת המדובר. שודר מיד לאחר הסופרבול | מתוך יוטיוב

לא הכל זוהר

במהלך השנים האחרונות חברות רבות ניסו לקדם את עצמן באמצעות שימוש בפלטפורמות של רשתות חברתיות שונות, והאשטאגים ייעודיים בטוויטר במיוחד. ברוב המקרים, החברות לא היו מוכנות לציוצים השליליים שהגיעו כתוצאה מהפרסום הרב, שלעיתים אף גרם להן להפסיק את הקמפיין לחלוטין, כפי שקרה לאחרונה לחברת מקדונלדס.

בעוד שהפעם הקמפיין לא לקח תפנית לכיוון כל כך גרוע, עדיין ניתן למצוא מספר משתמשים שהחליטו לפרוק את זעמם הכללי על חברות הביטוח. בין הציוצים הללו ניתן למצוא משתמשים שבחרו להזכיר כי הנאצים הם שייסדו את חברות הביטוח, וכמובן להתלונן על כך שהחברה מבצעת קמפיין מעט "מלוכלך" – הבטחה לסכום כסף אדיר תמורת פרסום חינם והצפת הפיד לשאר המשתמשים.

רגע לפני שאתם מתחילים להציף את העוקבים שלכם בטוויטר עם ההאשטאג המדובר, חשוב להבהיר כי חוקי התחרות מציינים שהיא פתוחה רק לתושבים מ-48 המדינות בארצות הברית (אלסקה והוואי יצאו מהרשימה), או ממחוז קולומביה, בגילאי 18 ומעלה.

אז אמנם הציוץ שלכם אינו רלוונטי לתחרות הנוכחית, אך אין ספק שחברת הביטוח מציגה כאן מגמה מעניינת מאוד ואולי אפילו מהווה פתיח מעניין לקראת קמפיינים עולמיים, שישמחו לקדם את עצמם בצורה ויראלית. מי יודע, אולי בקרוב אחת מהחברות הישראליות הגדולות והמוכרות תחליט לקפוץ על ההזדמנות ולפתוח בקמפיין דומה משלה. בינתיים, נשמח שפיד הטוויטר שלנו נשאר ענייני ולא פרסומי. לפחות לעת עתה.

 

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: הפרסומות של ענקיות הטכנולוגיה בסופרבול

עוד בגיקטיים: הקמפיין נגד המאגר הביומטרי יצא לדרך

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן