חברות הטכנולוגיה הגדולות לא משאירות מקום לספק: הדור הבא של הטלוויזיה – ברשת

פעם, וידאו היה פשוט וידאו. אולם מאז נכנס האינטרנט לחיינו, החלו להתערבב עולמות הטלוויזיה והרשת בדרך למיזוג בלתי נמנע, ולא מעט שחקנים מרכזיים מזירת הרשת רוצים נתח שוק בדבר החדש הזה.

בשבוע שעבר התקיים בניו-יורק כינוס של יוצרים, מפיצים, מנהלי מכירות ועוד, שהתכנסו כדי לדון בתוצר החדש, להציג שיתופי פעולה שיצרו, תוכניות חדשות שיעלו, וכלים למדידת כמות הצופים עבור קהילת צופי הוידאו ברשת, שגדלה מדי יום ובקצב מסחרר.

האירוע של יאהו, שנערך בשני בערב, נפתח על ידי מנכ"לית החברה, מאריסה מאייר, שפתחה את ההצגה באמצעות סקירה כבת שעה של היסטוריית החברה. הפרזנטציה שנתנה הייתה מגובה בנתונים רבים, שבהנהגתה של מאייר, הם שמובילים כרגע את החברה.

צריכת תכני וידאו במובייל עלתה בשיעור מדהים של 38% מהשנה הקודמת, ו-35% מכלל הצפיות בזמני השיא היו דרך מכשירי הקלטה למיניהם – למעט בתחום הספורט. בשפה פשוטה – המשתמשים עוברים לצרוך תוכן 'לפי דרישה' ובהתאמה אישית. "הצרכנים הם כעת המתכנתים" זעקה המצגת של יאהו באותיות מודגשות.

"אנחנו בתקופה של שינויים דרמטיים מהירים בדרך שבה אנשים צורכים תוכן ברשת", אמרה מנהלת השיווק הראשי ביאהו, ומובילת מאמצי הוידאו בחברה, קאת'י סוויט. "המטרה שלנו היא לא רק לאפשר את העתיד אלא גם ליצור אותו. יאהו מתרכזת כרגע בחיבור אמנים, מספרי סיפורים, מפיקי תוכן איכותיים ומותגים, עם הקהל אותו הם מחפשים – בקנה מידה רחב, במגוון מכשירים, ובכל יום".

מצעידה את החברה לעבר הכיוון אליו מצביעים הנתונים. מריסה מאייר | צילום: רויטרס

מבחינת הכרזות, יאהו בישרה על סדרה חדשה ועל שותפות תוכן בלעדית של החברה עם Live Nation. מדובר בחברת הגדולה ביותר בעולם להפקת מופעים חיים, ומנכ"ל החברה מייקל רפינו הסביר למה זה הצעד הנכון עבורה: "60 מיליון איש הלכו ל-23 אלף ההופעות החיות שהפקנו בשנה שעברה. ערוץ שלLive Nation ביאהו hהפוך ליעד מספר אחד של חובבי ההופעות". הרעיון הוא להעלות הופעה בכל יום, 365 ימים בשנה, מה שמהווה חדשות מצוינות עבור חובבי המוסיקה. אם Live Nation תביא את האמנים המוצלחים ביותר שלה לערוץ, יאהו יכולה להפוך בקלות לבית החדש של חובבי המוסיקה החיה.

גם כאן הישראלים מככבים

בערב שלאחר מכן, ומזווית שונה לגמרי, AOLon הכריזה גם היא על תפיסת הוידאו החדשה שלה.

הנוכחים הובלו באמצעות מעבורת למחסן בברוקלין, שם מנכ"ל החברה טים ארמסטרונג הכריז על 16 תוכניות חדשות שיפיקו, בהן ישחקו גם כמה שמות גדולים כמו ג'יימס פרנקו וסטיב בושמי.

רן הרנרו, ראש חטיבת הוידאו בחברה, הבהיר שישנם חמישה אלמנטים מרכזיים שתמיד נלקחים בחשבון: יצירה, תוצרי ארכיון, תכנות, הפצה ועשיית רווחים. AOL מכפילה ברווח את מה שהיא משקיעה על ההפקות המקוריות, בעיקר באמצעות שיתופי הפעולה שלה שמביאים עוד קהל, וגם באמצעות התוכן המקורי שלה ששומר על המותג.

בין ההפקות המקוריות של AOL ניתן למצוא גם חיבור לישראל – החברה תפיק, בשיתוף עם המפיק מורגן ספרלוק, את הגרסא האמריקאית ל"מחוברים" הישראלית, שמי שלא מכיר נותנת למספר מובילי דעת קהל מצלמה לצילום עצמי, כך שנוצרים מיני וידאו-בלוגים דוקומנטריים עצמאיים, שאחר כך מאוגדים לתוכנית אחת.

מחוברים – בקרוב הגרסא הישראלית? | צילום: פייסבוק התוכנית

"בשנת 2009 היינו הילד החדש בשכונה", אומר ארמסטרונג. "עכשיו אנחנו מרגישים שאנחנו נמצאים בחזית תכני הוידאו".

ענקית הטכנולוגיה האחרונה שנזכיר היא לא אחרת מאשר גוגל, שהציגה במדיסון סקוואר גרדן את החזית החדשה של יוטיוב בתחום התוכן.

"האינטרנט נתן לנו את ההזדמנות להגדיר מחדש את חווית הוידאו", אמרה סוזן ווג'קיקי, מנכ"לית יוטיוב הטריה. בשנה שעברה עברה יוטיוב מתוכן שעיקרו שיווקי לתוכן שמייצרים המשתמשים, והשנה, Google Preferred מאפשר למפרסמים לקנות פרסומות ב-5% ערוצי היוטיוב המובילים, זאת בעזרת המדדים של Neilsen ו-Comscore – פונקציה שקיימת בעולם הטלוויזיה המסורתי כבר שנים.

יאהו, AOL ויוטיוב, כולן רוצות להשפיע על הטלוויזיה של המחר – הוידאו ברשת. כל אחת מהן הציגה את תפיסת העולם שלה, ואת המוצר המותאם והמשודרג שלה, שיקרוץ גם למפרסמים וגם לצופים, ויביא לתכנים איכותיים ומושקעים יותר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן