חברות הטכנולוגיה מזהירות: מחסור חמור במומחי סייבר ברחבי העולם

"המחסור החמור במומחי אבטחת מידע הפך לסוגיית בטחון לאומית" כך הודיע אנריקה סאלם, בכיר בחברת הטכנולוגיה סימנטק קרופ, מהמובילות בתחום. בכנס מדיה וטכנולוגיה שנערך בניו יורק לאחרונה, הבהיר סאלם כי קיים צורך דחוף בתמרוץ ממשלתי של תוכניות לימוד טכנולוגיות באוניברסיטאות בארה"ב על מנת לעודד יותר סטודנטים ללמוד ולהתמקצע בתחום. 

הבעיה בעיקרית בגיוס מומחי אבטחת מידע למשרות ציבוריות כיום היא שלעיתים מדובר בשכר נמוך בהתחשב בכמות העבודה המושקעת. "זו עבודה כפויית טובה", אמר ג'ף מוס, מומחה אבטחת מידע במחלקת הביטחון הלאומי. "אף פעם לא מקבלים הכרת תודה על עבודה שבוצעה כהלכה. העובדים נקראים לדגל רק כשמשהו רע קורה". 

התחזיות לגבי עתיד התחום בארה"ב אינן חיוביות. כיום ישנו מחסור של כ-20,000 עובדים בענף אבטחת המידע ועל פי הערכות המומחים בתחום, מספר זה עלול להכפיל את עצמו בשנים הקרובות. בניסיון להתמודד עם מחסור זה, הודיעה המחלקה לביטחון לאומי בארה"ב על השקת תוכנית לימודים חדשה באוניברסיטאות נבחרות במדינה במטרה לאתר ולגייס מומחים נוספים בתחום. במסגרת תוכנית הלימודים החדשה, יקבלו הסטודטים הכשרה בסיסית גם בתחומי בטחון נוספים, בדומה לכלל העובדים המשרתים בצבע ובמערכת הביטחון האמריקאית. באוניברסיטת מרילנד השיקו לאחרונה תוכנית בוגרים מצטיינים בתחום אבטחת המידע, במטרה לגייסם לשירות הציבורי.

כמו בארה"ב, גם בשאר העולם קיים מחסור הולך וגדל של מומחים טכנולוגיים. לדברי סאלם, גם המערכת הבנקאית הבריטית מחפשים כעת עובדים נוספים בתחום אבטחת המידע. לטענתו, "בשל ריבוי מוסדות בנקאיים במדינה, הרשויות מתקשות בגיוס מספיק כוח אדם בתחום. בלונדון קיים מחסור חמור במומחי סייבר והמגמה מתפשטת לאזורים נוספים". 

אולם, למרות שכל העוסקים במלאכה מודעים לבעיה המתגברת בענף, דווקא חברות הטכנולוגיה הן אלה שמונעות במקרים מסויימים את השגת הפתרון. חברות רבות למעשה מסרבות לשלוח את טובי המוחות הטכנולוגיים שלהם לעבוד במוסדות ציבוריים מחשש שיאבדו אותם בעקבות זאת. במקומם, מעדיפות החברות להיפרד מעובדים "נחותים" יותר ומיועצים למיניהם. עקב כך, הברירה היחידה העומדת בפני מוסדות ציבור היא לפנות ישירות לעובדים עצמם ולנסות לשכנע אותם לעבור צד. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן