חברי הקבינט נפגשו: "דיון בתרחישים אפשריים לימים הקרובים"

חברי הקבינט המדיני-בטחוני התכנסו הלילה (ש') בבסיס הקריה בתל אביב לישיבה דחופה שהחלה לאחר דברים שאמרו לתקשורת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל בני גנץ בעקבות חטיפתם של תלמידי הישיבה אייל יפרח (19), גיל-עד שער (16) ונפתלי פרנקל (16).

גורמים מדיניים אמרו כי "השרים מקבלים עדכונים וסקירות מכל גורמי הביטחון הרלוונטיים, ודנים בתרחישים השונים לימים הקרובים ובהשלכותיהם המדיניות, הבטחוניות והמשפטיות".

כל שמונת חברי הקבינט לקחו חלק בהתייעצות, כולל שר החוץ אביגדור ליברמן, השוהה בביקור מדיני באפריקה. ליברמן עודכן על ההתפתחויות באמצעות קו תקשורת מאובטח.

מוקדם יותר התבטא נתניהו לראשונה מול המצלמות מאז דווח על החשד ששלושת הנערים נחטפו בשטחי הגדה המערבית, ואמר כי "מטבע הדברים איני יכול למסור את כל מה שידוע לנו, אך כן אוכל להגיד זאת – הנערים שלנו נחטפו על ידי ארגון טרור, חד וחלק. אין שום ספק בכך".

צילום: reuters

נתניהו קשר בין האירוע הנוכחי לבין ממשלת האחדות בין פת"ח לחמאס שהוקמה ברצועה: "האירוע ממחיש את מה שאנחנו אומרים מזה חודשים ארוכים: שהברית עם החמאס מביאה לתוצאות קשות ביותר, שהינן הפוכת מקידום השלום בינינו לבין הפלסטינים. כל ארגוני הטרור מחויבים להשמדת ישראל, והם מעודדים מהברית הזו. הם מנסים לחטוף ולפגוע בכל אזרחי ישראל באשר הם. הם אינם בוחלים בשום מטרה ואינם זקוקים לתמריץ או לתירוץ לשם כך. לצערנו, מעת לעת הם מצליחים. רק בשנה האחרונה סיכלנו עשרות נסיונות כאלה".

הוא הוסיף: "הגורמים שאמרו שההסכם (בין חמאס לפת"ח) יסייע לקידום השלום, רואים עכשיו את התוצאות האמיתיות של החיבור הזה".

לידיעה המקורית באתר מעריב

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן