חברת החשמל: בשעות העומס נבצע הפסקות חשמל יזומות בכל הארץ

חברת החשמל מזהירה את הציבור מפני מחסור בחשמל. בהודעה שפרסמה החברה הבוקר נאמר כי עקב גל החום הצפוי במהלך השבוע ועד יום חמישי הבא, צפויים ביקושי החשמל להגיע לרמות שיא של 11,500 מגה וואט. על מנת להתמודד עם הפער בין הביקושים להיצע, תאלץ החברה לבצע הפסקות חשמל יזומות בכל רחבי הארץ.


צפויים ביקושי שיא של חשמל | צילום: רויטרס

מחברת החשמל נמסר כי ההערכות לגל החום נעשית על ידי הפעלת כל צי יחידות הייצור שברשותה, ע"י הפעלת הסדרים להורדת הביקוש במשק ובסיוע יצרנים פרטיים. במקרה של ביקושים גבוהים מההיצע ועל מנת לייצב את מערכת החשמל ולמנוע הפסקות חשמל נרחבות, תיאלץ החברה לנהל את המחסור ולהפסיק קווי חשמל לסירוגין, בכל רחבי הארץ. הפסקות החשמל יארכו כשעה, תהיינה מקומיות בלבד ותחולקנה בין כל לקוחות החברה.

בנוסף מבקשת החברה מהציבור להסיט את השימוש במכשירים עתירי אנרגיה משעות שיא הביקוש, בצהריים ואחרי הצהריים לשעות הבוקר המוקדמות והערב המאוחרות. כמו כן, ממליצה החברה לוודא שהגיבוי למכשירים חיוניים תקין.

בנוסף לגל החום, גם השריפה שפרצה אמש בתחנת הכוח בחיפה גרמה להקטנת רזרבות החשמל. השריפה השביתה יחידת ייצור שלמה לחודש הקרוב והפחיתה 350 מגה וואט מכושר הייצור.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן