חברת החשמל הזהירה: מתקרבים לקצה יכולת ההפקה

עקב התגברות גל החום, צפויים ביקושי החשמל להגיע היום לשיא. על פי נתונים שפרסמה חברת החשמל, הביקוש הצפוי יגיע ל-11,850 מגה וואט ויכולת ייצור החשמל צפוייה להגיע בשעות הצהריים ל-11,900 מגה וואט, כך שהרזרבה תעמוד על 50 – 100 מגה וואט בלבד.

מהחברה נמסר כי "לאור העובדה שהביקוש לחשמל עלה היום מאוד, והוא קרוב מאוד ליכולת הייצור של החברה, כדי לייצב את מערכת החשמל ולמנוע הפסקות חשמל נרחבות, יש צפי שחברת החשמל תבצע הפסקות קצובות, שויוניות ומדודות בקווי חשמל לסירוגין, בכל רחבי הארץ, בשעות הצהרים". עוד נמסר כי ההפסקות יהיו מקומיות בלבד ויימשכו כשעה שעתיים. 

בנוסף, חברת החשמל מבקשת מהציבור שלא להשתמש במכשירים עתירי אנרגיה בשעות העומס ולהסיט את השימוש בהם לשעות הערב המאוחרות יותר. מדובר במדיח-כלים, מכונת כביסה, תנור אפיה, כיריים חשמליים, שואב אבק, וכדומה. כמו כן, מומלץ לכוון את טמפרטורת המזגן ל- 25 מעלות.

בתחילת השבוע הכריזה חברת החשמל על מצב כתום, בו הצריכה הגיע לרמה בינונית, כאשר ההפרש בין כמות הצריכה לייצור להגיע ל-700 מגה וואט, כ-8% מכושר הייצור. על פי ההערכות צריכת החשמל היום תגיע למעל 11 אלף מגה וואט חשמל.

בסוף השבוע אירעו מספר תקלות בשתי תחנות הכוח של החברה, באשקלון ובחדרה, מה שגרם לפגיעה משמעותית בכושר הייצור. תקלות אלה מצטרפות לתקלה בתחנת הכוח רוטנברג באשקלון ביום חמישי אשר הורידו גם הם את כושר הייצור והביאו את החברה להכריז על "מצב כתום", מצב כוננות בינוני. באותו יום אירעה גם הפרעה במתח גבוה בתל אביב שגרמה למספר הפסקות חשמל בצפון העיר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן