“חברת החשמל העניקה לעובדיה הטבות של מיליארדים בניגוד לחוק”

"הנהלת חברת החשמל פעלה במשך שנים רבות ליצירת עובדות בשטח בתחום הטבות שכר ופנסיה לא מאושרות בסך מיליארדי שקלים", כך כותב היום מבקר המדינה יוסף שפירא בדוח חריף על ההתנהלות בחברת החשמל ועל ההטבות המפליגות שניתנו לעובדים.

לפי המבקר, ביקורת על הסדרי הפנסיה של עובדי חברת החשמל העלתה "ליקויים וחריגות משמעותיים בתנאי השכר והפנסיה שלהם לשנים 1996-2008, בעלות כוללת של 3.4 מיליארד שקל".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

לפי הדוח, קיימים "ליקויים חמורים, במשך שנים רבות, בתפקודם של דירקטוריון חברת החשמל, של שומרי הסף שלה ושל הנהלתה בנושא הסדרי הפנסיה בחברה, וכן ליקויים בתפקודם של משרדי הממשלה והגופים האחראים לנושא – לרבות הממונה על השכר במשרד האוצר, רשות החברות ורשות החשמל".

המבקר מצא כי הנהלות חברת החשמל אישרו, שלא לפי הסכם עם הממשלה ושלא כדין הפרשות עודפות וחריגות מקופת החברה לפנסיה של העובדים ולחשבון הנאמנות שלהם, המסתכמות במיליארדי שקלים. "דירקטוריון החברה לא הבטיח כי יתקיים פיקוח הולם על החברה ולא פעל כנדרש למניעת העברות כספים שלא כדין על ידי הנהלת החברה ולא דרש את השבתם. שומרי הסף בחברה לא פעלו למניעת העברות הכספים והם אף נהנים – או עשויים ליהנות – מפירות מחדליהם לעניין הכספים הללו".

שפירא | צילום: יח"צ

המבקר מזהיר כי "כשל זה עלול ללמד את בעלי העניין בחברה ובגופים אחרים כי גופי הפיקוח והאכיפה משלימים בסופו של דבר עם החריגות, וכי שיטת 'מצליח' פועלת".

מבקר המדינה טוען כי "הנהלת החברה שיפרה את תנאי ההעסקה ותנאי הפנסיה של עובדיה בלי לקבל את האישורים הנדרשים לכך מהדירקטוריון, מהממשלה, מרשות החברות ומהממונה על השכר".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן