חברת החשמל מתכוננת לגיוסי ענק בחו"ל בהיקף של 6 מיליארד דולר

חברת החשמל מתכננת לצאת לגיוס הון מסיבי בחו"ל בהיקף כספי של 6 מיליארד דולר. החברה מתכננת לצאת כבר בסוף מאי בגיוס ראשון בהיקף של כמיליארד דולר. סיטי בנק ובברקליס נבחרו אחרי מכרז שערכה החברה כחתמים לביצוע הגיוס המתוכנן.

לפורבס נודע כי כבר באפריל הקרוב מתכננת חברת החשמל לצאת לקמפיין בחו"ל בקרב מגייסים פוטנציאלים במטרה להציג ביקושים יפים בגיוס שמתוכנן לחודש לאחר מכן.

נזכיר כי סוכנות הדירוג מעלות הכניסה את חברת החשמל בסוף 2012 לרשימת מעקב עם השלכות שליליות לאור פרשת הבור התזרימי בסך 1.4 מיליארד שקל שהתגלה בחברה. דירוג החוב של חברת החשמל, עומד כיום על +BB.

מנכ"ל חברת החשמל אלי גליקמן | צילום: יוסי וייס

בהודעתה מנובמבר ציינה מעלות כי תבדוק בתוך 90 יום אם הערבויות שהעמידה הממשלה אכן משפיעות על החוב של החברה וכמו כן תבדוק האם פיקוח הממשלה התנהל בצורה נכונה, פרסום בנושא מצד מעלות צפוי לצאת בקרוב ותשפיע רבות על הביקושים של החברה בגיוסים הקרובים.

בנובמבר האחרון השלימה חברת חשמל גיוס חירום מוצלח בהיקף של מיליארד שקל ובביקושים גבוהים. החברה דיווחה אז כי הצליחה להשלים גיוס בסך מיליארד שקל בערבות מדינה לכיסוי עלות הדלקים העודפת שלה. הגיוס הושלם בהנפקה פרטית ובוצע בשני חלקים: חצי מיליארד שקל לסדרת אג"ח 24 וסכום זהה לסדרת אג"ח 25. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן