חברת החשמל תקבל פיצוי של 30 מיליון דולר משותפות ים תטיס

לאחר משא ומתן ממושך הגיעו שותפות ים תטיס להסכם פשרה עם חברת החשמל. הערב הודיעה חברת החשמל כי במסגרת ההסכם היא צפויה לקבל משותפות ים תטיס פיצוי בסך 30 מיליון דולר, זאת בגין אי יכולתן של השותפות לספק את כמות הגז ממאגר ים תטיס עליה התחייבו בעבר.

על פי ההסכם, השותפות ישלמו לחברת החשמל 15 מיליון דולר באופן מיידי וכן 15 מיליון נוספים בינואר 2013. עוד סוכם כי מאחר שחלק מהשותפות בים תטיס מחזיקות גם ברישיון במאגר תמר, חברת החשמל תשלם בגין כמויות הגז שסופקו ושיסופקו על ידי שותפות ים תטיס עד תחילת אספקת הגז משדה תמר את מחיר הגז המשוקלל של הסכמי ים תטיס.

 

בנוסף הוחלט כי שותפות ים תטיס יעבירו את כמות הגז הטבעי שלא סופקה כתוצאה מהידלדלות הגז במאגרי הפרויקט, זאת על ידי הזרמת הגז ממאגר תמר. לטענת חברת החשמל "ההסדר האמור יביא לחסכון בעלויות הגז של החברה".

החל מחודש ספטמבר 2011 חלה ירידה בכמות הגז הטבעי המסופקת לחברת החשמל ממאגר ים תטיס. הסיבה לירידה בכמות הייתה הידלדלות בקצב הפקת הגז מהשדה. כתוצאה מהירידה שהחלה בתקופה בה גם כמות הגז המוזרמת ממצרים לישאל הופחתה באופן משמעותי, נאלצה חברת החשמל להשתמש בדלקים יקרים ומזהמים יותר, כגון סולר, אשר הביאו להתייקרות החשמל לציבור.

בעלי הזכויות בשותפות ים תטיס הינם: נובל אנרג'י (47%), דלק קידוחים (25%), אבנר חיפושי נפט (23%) ודלק השקעות ונכסים (4%)

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן