חברת מגלים תקים תחנת חשמל תרמו סולארית באשלים

ועדת המכרזים הבין-משרדית, המשותפת למשרדי האוצר והאנרגיה והמים, הכריזה היום כי חברת מגלים סולאר פאואר נבחרה כזכיינית בפרויקט הקמה והפעלה של תחנת כוח תרמו-סולארית באזור אשלים בנגב המערבי, בהספק של עד 121 מגה-ואט.

מחיר המכרז, שנקבע על ידי ועדת המכרזים, עומד על מחיר ריאלי של כ-79 אגורות לקוט"ש. מדובר במחיר נמוך ביחס למקובל בעולם ובישראל עבור חשמל המיוצר בטכנולוגיה תרמו-סולארית בהיקפים דומים. 

על פי משרד התשתיות, יתרונה המרכזי של הטכנולוגיה התרמו-סולארית הוא באמינותה הגבוהה, המאפשרת לה להוות תחליף לתחנות כוח קונבנציונליות הצורכות דלק מאובנים, וזאת בניגוד לטכנולוגיות אחרות להפקת חשמל מאנרגיה מתחדשת. 

צילום: מרק ישראל סלם

תחנת הכוח מתוכננת להתחיל לפעול במהלך המחצית השנייה של 2017 ולהיות מהגדולות מסוגה בעולם. התחנה תצטרף לתחנה תרמו-סולארית נוספת בהספק דומה ולתחנה פוטו-וולטאית בהספק של 30 מגה-ואט, אשר יקומו בסמוך לה במתחם אשלים. יחדיו, יספקו התחנות כ- 2% מסך ייצור החשמל במשק.

תחנת הכוח תוקם במודל BOT, במסגרתו מתחייב הזכיין לתכנן, להקים ולתפעל את התחנה במשך תקופה של 28 שנים, אשר בסופן יעבור המתקן לבעלות המדינה. קבוצת מגלים פאואר סולאר התחייבה להקים את תחנת הכוח בתוך תקופה של 36 חודשים לכל היותר.

החשבת הכללית במשרד האוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, ציינה כי "הקמתה של התחנה התרמו-סולארית באשלים תהווה צעד גדול וחשוב לקראת יישום יעדי הממשלה לייצור חשמל ממקורות מתחדשים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן