חברת נדל"ן ציבורית מימנה גורמים בארגון הפשיעה של איציק אברג'ל

הותר לפרסום: חברה ציבורית שימשה צינור להעברה והלבנה של עשרות מיליוני שקלים לארגון הפשיעה של איציק אברג'ל. על פי החשדות הקשר נוהל ישירות בין בעלי השליטה בחברה לבין אברג'ל. בשעה זו מובא אברג'ל להארכת מעצר. מוקדם יותר הבוקר הוארך מעצרם של שמעון בלולו, ניסים פינס, ושניים מבעלי השליטה של החברה הציבורית, ששמם נאסר בשלב זה לפרסום. היקף הלבנת הכספים מוערך בכמה עשרות של מיליוני שקלים. במשטרה וברשות המיסים הביעו דאגה מ״הקלות והמגע הישיר״ בין ההון לארגוני הפשיעה.

מהחקירה עולה עוד כי מדובר ב״הכנסה של הידיים לכיסי החברה״, גם למטרות אישיות וגם למימון ארגון הפשיעה. לדברי המשטרה יש היררכיה מאוד ברורה ומדוייקת של העברות הכספים. גורמים בחקירה הסבירו כי כבר משנת 2007 ניתן לראות את הניצנים של בניית תשתיות כלכליות ותאגידיות שמהוות צינור להעברת כספים לארגון הפשיעה.

גורמים בצוות החקירה הסבירו כי במהלכה של החקירה המשטרה קיבלה חומר ראיות ״מבוסס מאוד״, כהגדרת צוות החקירה, שמתחיל סביב שנת 2007. החשדות העולים נוגעים להעברה של כספים מהחברה הציבורית אל ארגון הפשיעה.


אברג'ל. הובא להערכת מעצר | צילום: מתוך ויקיפדיה

ביחב״ל מדגישים כי מדובר בחשיפה ראשונה מסוגה של קשר בין הון לארגוני פשיעה. החשדות נוגעות להעברה של כספים מחברה ציבורית לארגון פשע. במהלך החקירה הצטברו ראיות לכאורה שבעלי השליטה עשו שימוש בכספי החברה וההון שלה על מנת להזרים כספים ולממן גורמים המשוייכים לארגון פשיעה. הקשר מדבר על כך שבעלי השליטה הבכירים שבה מנהלים זיקות ברמות כאלה ואחרות עם ארגון פשיעה הדומיננטי והמרכזי של אברג'ל.

בשלב זה המשטרה לא פרטה האם הקשר היה מבוסס על קשר של איומים, אך נראה כי זה לא כיוון החקירה המרכזי. החקירה מעלה בשלב זה קשר ישיר בין בעלי השליטה לבין ראש ארגון הפשיעה. בנוסף, חקירת המשטרה העלתה שאברג'ל פעל בעניינים האלו גם כשהיה במאסר בארצות הברית.

במהלך הדיון בהארכות מעצר בבית המשפט השלום בראשל״צ, תקפו בני משפחתו של אחד העצורים צלמים שהיו באולם, והחל אירוע אלים, במהלכו הוברח השופט מהאולם והדיונים נעצרו. בני המשפחה התוקפים עוכבו על ידי משמר בתי המשפט וכעת הדיונים בבית המשפט ממשיכים כסדרם.

בתוך כך, נודע כי בעל השליטה בחברה התלונן שתמול על לחץ החזה והגיע לבית החולים על מנת לערוך מספר בדיקות ושוחרר.

לכתבה במעריב השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן