חגיגת הקניות הגדולה: נפתח ה”פריים דיי” השנתי של אמזון

אמזון "פריים דיי" (Prime Day) הפך לאחד האירועים המרכזיים ביותר בלוח השנה בתחום הקניות המקוונות, ונראה כי הוא ממשיך להפוך לגדול יותר מידי שנה.

אמזון הדליפה שבשנת 2018, אירוע הפריים השלישי שלה, יתחיל בצהריי ה-16 ביולי. אם כי השנה ישנם פרטים ייחודים לעומת האירועים הקודמים של אמזון, נראה כי אסטרטגיית המכירות עבור מותגים צפויה להישאר אותו הדבר.

המועד האחרון להגשת מבצעים מיוחדים עבור האמזון "פריים דיי" כבר עבר, אך מותגים שפספסו את הרכבת עדיין יכולים לנסות להוציא את המיטב מיום מכירות זה. אחרי הכל, מטרת כל יחסי הציבור שעושה אמזון סביב הפריים דיי, היא להביא מבקרים חדשים לאתר, ולגרום להם לחקור את האתר בשלמותו.

כמה מצטרפים חדשים תרוויח אמזון? | צילום: shutterstock

המוכרים באמזון יכולים לצפות לעלייה משמעותית במכירות שלהם, זאת בהתייחס לאנליסטים של חברת הסטארט-אפ הישראלית "Feedvisor" בשנה שעברה, שעשו השוואה בין פעילות המכירות בזמן הפריים דיי ולבין הפעילות כשבועיים לפני האירוע. מומחי "Feedvisor" מצאו שסך כל המכירות באמזון בשעה 20:00 ב-10 יולי (כאשר הפריים דיי התחיל) עלו ב-118 אחוזים (לעומת 20:00 ב-26 ביוני). והמכירות עלו ב-221% ב-04:00 ב-11 ביוני, לעומת אותו הזמן שבועיים מוקדם יותר.

יחד עם הגידול בהיקף המכירות וציפיית הלקוחות להנחות מיוחדות, סוחרים רבים מודאגים משחיקה משמעותית בשולי הרווח שלהם. ויקטור רוזנמן, מייסד בחברת "Feedvisor" אמר: "שולי הרווח הממוצעים ב-2017 היו בסביבות 2%, אך הירידה הייתה איטית ונמשכה מספר שבועות לאחר החג. המוכרים יכולים לצפות לשולי הרווח שלהם לרדת בזמן שסוחרים אחרים נפטרים מהסחורה שלהם באופן אגרסיבי".

להשתלב במבצעי של אמזון

המותגים צריכים לחשוב כיצד המוצרים שלהם יכולים להביא ערך מוסף ללקוחת הפריים דיי. מסעות פרסום המבצעים הרגילים במהלך כל השנה כוללים הנחות, משלוח חינם וכו'. אבל אם הסוחרים רוצים לקחת את עצמם צעד קדימה ביום הזה, יצירת חילות עם מוצרים חדשים והוספת מוצרים לתכנית "Subscribe & Save" עשויות להיות דרכים בהן יוכלו להתחרות, גם אם הם מציעים מבצעים סטנדרטים של אמזון פריים דיי.

תכנון חודשי ולא יומי

ב-2017, אמזון החלה להציג מבצעים מיוחדים כשבוע לפני הפריים דיי, ושבוע המבצעים קודם כ"שבוע הפריים". אמזון עשויה להתחיל לקדם עסקאות בשבועות המובילים לפריים דיי עצמו, זאת בכדי להתחיל לייצר תנועה ומעורבות של קונים. לקוחות יתחילו לסמן את המוצרים שהם אוהבים ולהוסיף אותם לרשימת המשאלות שלהם, זאת על מנת שיוכלו לרכוש אותם כאשר יתחילו המבצעים. במקום להתייחס לפריים דיי כיום אחד, כדאי להתייחס אליו כאל חודש מבצעים, ולהתאים את פעילויות השיווק לגישה הזאת.

לחזק את המלאי

הדבר החשוב ביותר עבור מוכרים וספקים לקראת הפריים דיי הוא תכנון המלאי. חישבו על ההשפעה שיכול להיות לפריים דיי על כל הקטלוג שלכם באמזון. ההיסטוריה מוכיחה שהפריים דיי מוביל תנועת מכירות ענקית, ומשפיע על המוצרים הנמכרים ביותר בקטגוריות הרלוונטיות.

משמעות הדבר היא, כי בעקבות האירוע, הביקוש למוצרים מסוימים יהיה גבוה יותר, ולכן עלינו לוודא כי יש לנו מלאי הולם כדי לנצל את גל ההזמנות.

ספקים אשר מוכרים באופן סיטונאי דרך אמזון מוגבלים מעט יותר, זאת משום שהמלאי שלהם מנוהל על ידי מערכת ההזמנות של אמזון. זו הסיבה לכך שספקים רבים שוקלים "מודל היברידי" ופתיחת חשבון מכירה מרכזי כדי לקבל גישה לאפשרויות ניהול מלאי נוספות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן