חוזה ענק לאלביט: תתחזק מטוסי אימון של צה"ל ב-420 מיליון דולר

חברת אלביט מערכות בע"מ הודיעה היום על עסקה שהשלימה עם משרד הבטחון במסגרתו תתחזק החברה מטוסי אימון של צה"ל. את הפרויקט תבצע חברת תור, שהקימה אלביט בשיתוף עם התעשייה האווירית  לצורך ביצוע פרויקט מטוס האימון המתקדם של חיל האוויר הישראלי. ההיקף הכולל של החוזה הוא 603 מיליון דולר, כאשר חלקה של אלביט מתסכם ב-420 מיליון דולר שתשמש ספק משנה של תור לאספקת מערכות ושירותים לפרויקט.


לקבלת כל העידכונים, הניתוחים והדירוגים – עשו לנו לייק בפייסבוק


בשלב ההקמה של הפרויקט, תקים אלביט מערכות מערך כולל של שירותי אחזקה ותמיכה לוגיסטית מקיפה למטוס האימון החדש, כמו גם מערך אימון קרקעי מתקדם. חלקה של אלביט מערכות בשלב זה של הפרויקט יהיה בהיקף כספי של כ – 110 מיליון דולר ויתפרס על פני שלוש שנים.

מטוסי הקרב של צה"ל | צילום: רויטרס

במהלך שלב ההפעלה של הפרויקט, תספק אלביט מערכות שירותי לוגיסטיקה למאמן ולמערך המטוסים החדש בהיקף של כ-310 מיליון דולר, שיתפרסו על תקופה של כעשרים שנה. מערכות האוויוניקה המתקדמות שיסופקו במסגרת הפרויקט ישפרו את רמת הכשירות של טייסי חיל האוויר בהפעלת הדור העתידי של מטוסי הקרב של חיל האוויר.

יורם שמואלי, מנכ"ל משותף בחטיבת כלי טייס באלביט מערכות אמר לאחר סגירת העסקה : "פרויקט מטוס האימון מהווה אבן דרך חשובה בפעילותה של חטיבת כלי הטייס. אני מאמין כי נרשום הישגים חשובים גם בפרויקט חשוב זה, כפי שעשינו בעבר בפרויקטים אחרים בחיל האוויר הישראלי כמו גם בחילות אוויר אחרים בעולם ".

 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן