חולמים להיות יזמים? קבלו טיפים ועצות אישיות מאלו שעשו את זה

לפני כשבוע, כמה מהדמויות הבולטות ביותר בעמק הסיליקון הרחיקו מסן פרנסיסקו עד לאוניברסיטת קולגייט היוקרתית, בכדי להשתתף בכנס היזמים המיוחד אשר מארחת האוניברסיטה השנה. וכשכמה מהמוחות המבריקים שיש לעמק הסיליקון להציע מתכנסים על במה אחת – שווה להקשיב למה שיש להם להגיד.

את הכנס פתח פאנל מיוחד בהנחיית מנחה רשת CNBC הפופולרי דיוויד פאבר, במהלכו עלו לבמה מייסד אתר eBay ג'ון דנהו, מקים מיזם השכרות הדירה לטווח קצר Airbnb בריאן צ'סקי, מנכ"ל סקייפ לשעבר טוני בייטס והמשקיע / שחקן אשטון קוצ'ר. לאחר דיונים שונים בתחום היזמות והטכנולוגיה, ביקש פאבר מהמשתתפים לספק מספר עצות מניסיונם האישי לסטודנטים הצעירים אשר מילאו את האולם.

אז מה צריך כדי להיות יזם מוצלח? מה חשוב לזכור כשמתחילים לעבוד על מיזם חדש? ומה הדבר הראשון אשר עובר בראשם של המשקיעים כשהם בוחנים השקעה חדשה? אלו העצות והטיפים אשר חילקו כמה מהמשקיעים והיזמים המובילים בעולם בשנים האחרונות.

"אף אחד לא ידאג לי יותר ממני". דנהו | צילום: רויטרס

ג'ון דנהו (מייסד אתר eBay)

"אני אוהב את המילה 'יזם', אם כי יש איתה בעיה אחת – היא דגש מוגזם על האינדיבידואל. אם תבחנו את המיזמים הגדולים באמת, הם תמיד כללו צוות מוצלח במיוחד. אפילו לסטיב ג'ובס הגדול היה את סטיב ווזניק שתמיד איזן והשלים אותו. כשאני בוחן מיזם חדש, אני בוחן את יכולות הצוות כולו. גם כשאבחן יזם בודד אשאל – האם הוא יוכל להנהיג צוות מוצלח, או שיעבוד תמיד לבד? אם הוא לא יוכל להנהיג צוות בהצלחה, תהיה לו בעיה גדולה בהמשך".

"למזלי, הבנתי שני דברים חשובים במיוחד כבר בשלב מוקדם בתחילת הקריירה שלי. האחד – לאף אחד לא אכפת מהקריירה שלי יותר ממני. אף אחד לא התכוון לעשות בשבילי את העבודה – ואני חייב לקחת אחריות על עצמי. שנית, הבנתי שבמקום ללמוד הרבה מאדם אחד, אפשר ללמוד מעט מכל בנאדם שאני פוגש. כל מפגש הוא פוטנציאל למידה בשבילי. האנשים החכמים הם תמיד אלו ששואלים את השאלות".

אשטון קוצ'ר (שחקן ומשקיע במגוון פרויקטים, לרבות חברות סקייפ וספוטיפיי)

"בסופו של דבר, הדבר החשוב ביותר זה האנשים. אם מדובר ברעיון טוב באמת, סביר להניח שחמישה צוותים אחרים כבר עובדים עליו ברגע זה ממש. זה אף פעם לא פשוט, זה אף פעם לא נקי וקל. אני תמיד משקיע קודם כל באנשים שמאחורי המיזם – ורק אז ברעיון. אלו אנשים שיש להם את היכולת להתגבר על בעיות, לחשוב מחוץ לקופסה ולעבוד קשה".

לא רק הילד היפה של הויליווד. קוצ'ר | צילום: רויטרס

ומה בקשר למוצר עצמו? "אם תייצרו משהו ברמה גבוהה באמת, אנשים יפתחו צורך אמיתי להשתמש בו".

בריאן צ'סקי (מייסד Airbnb, פלטפורמה אינטרנטית להשכרת דירות לטווח קצר ברחבי העולם)

"תתחילו בלגרום ל-100 איש לאהוב אתכם ואת המוצר שלכם. ברגע ש-100 איש אוהבים משהו, הם מפיצים אותו הלאה לחבריהם, וכיום, משם הדרך להפצה כלל עולמית קצרה במיוחד. תשקיעו כל אנרגיה שצריך בשביל לגרום לעוד אדם ועוד זוג לאהוב את המוצר, אל תחששו שזה לא ישתלם בסוף. זה ישתלם".

"הדבר הכי חשוב שלמדתי לאורך השנים היה ללמוד. יש שני סוגים של בני אדם: כאלה שלומדים וכאלה שכבר יודעים. אלה שכבר יודעים, את מה שהם יודעים הם ידעו לנצח – אבל זה כל מה שהם ידעו לעולם. מנגד, אלה שלומדים לומדים כל יום משהו חדש. אני חושב שהתכונה החשובה ביותר היא לשמור על הסקרנות, ממש כמו ילדים".

"כמעט כל אחד יכול" | צילום: shutterstock

טוני גייטס (מייסד חברת סקייפ)

השילוב המושלם הוא כמובן הרעיון הנכון, ביחד עם האנשים הטובים ביותר אשר יוכלו לממש אותו. כיום זה הזמן הטוב ביותר בהיסטוריה לממש רעיונות טובים. "רף הכניסה" לעולם היזמים כמעט ונעלם, כמעט כל אחד יכול לנסות את מזלו. החכמה, לדעתי, היא לאתר צורך אמיתי מהחיים האישיים שלכם, לתת לו מענה חכם – ולהיכנס לעובי הקורה. אל תפחדו ללכת בכל הכוח, זו ההזדמנות שלכם".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן