"חוק הפרגולות" אושר בממשלה; נתניהו: "יפחית בביורוקרטיה"

הממשלה אישרה בצהריים פה אחד את הצעתו של ח"כ גדעון סער (הליכוד ביתינו) לרפורמה בחוק התכנון והבניה. במסגרת החוק יבוטל הצורך של אזרחים לבקש היתר לבצע שינויי בנייה, דוגמת פרגולה, גידור ביתי, דודי שמש, מחסן, מחסום חנייה ועוד. 

עוד יאושר הליך רישוי מקוצר למבנים ועבודות דוגמת הוספת מרחב מוגן למבנה קיים, סגירת מרפסת במבנה קיים, הוספת בנייה של עד 25 מ"ר, הוספת מעליות ומעלונים למבנה קיים וכדומה. לראשונה ייקבע לוח זמנים מירבי לאישור תכנית מיום הגשתה. 

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

במסגרת החוק יוקמו "מכוני רישוי", אשר יעניקו לאזרחים את האישורים הנדרשים כלל הגורמים הממשלתיים (מכבי אש, פיקוד העורף, משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה) תחת קורת גג אחת. מהלך זה אמור לייעל באופן משמעותי את התהליך המתבצע היום ויחסוך משיכת זמן וסחבת עבור האזרחים.

צילום: דקורציה דקים ופרגולות

לראשונה תוקם גם מערכת רישוי ממוחשבת שתאפשר לאזרחים להגיש בקשות בדרך מקוונת ולחסוך זמן ולהקל על האזרחים. כלל המידע הרלוונטי יוצג באתר אינטרנט ייעודי לרווחת הציבור. סמכויות חדשות יוענקו לוועדות מקומיות למתן אישורים לתכניות ממוקדות, לניהול שטחי ציבור ולהוספת זכויות ושימושים, ויוסדר מסלול מקוצר לתכניות מצומצמות. עוד יוקם אגף להכשרת הרשויות המקומיות, שיהיה אחראי על הכשרה מקצועית בוועדות המקומיות.

"זהו צעד ראשון וחשוב לשינוי מערכת התכנון והבניה באופן שיפחית ריכוזיות ובירוקרטיה ויקל על אזרחי ישראל", אמר בפתח ישיבת הממשלה ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "אנחנו רוצים לפשט תהליכים, לקצץ בביורוקרטיה, לקצר לוחות זמנים, ולצורך הדבר הזה שר הפנים הציג היום רפורמה ברפורמה".

"זו אחת מהדרכים המרכזיות להפחית את מחירי הדיור במדינת ישראל", הוסיף נתניהו, "או לפחות ליצור מגמה הפוכה למגמת ההתייקרות. הדבר הזה הוא חיוני, ואני מצפה לראות את יישומה של הרפורמה הזאת בהקדם".

תזכיר החוק גובש במהלך החודשים האחרונים תוך עבודת מטה משותפת של משרד הפנים ומשרד ראש הממשלה. שר הפנים הודה בתחילת ישיבת הממשלה היום לגורמי המקצוע במשרד הפנים ובמינהל התכנון, ולמנכ"ל משרד רה"מ, הראל לוקר, שליווה את התהליך וסייע במחלוקות שהתעוררו במהלך גיבוש הרפורמה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן