חיבור מסוכן: כך תימנעו ממבוכה מול הבוס בפייסבוק

למרות שעבור רובנו המוחלט מהווה המדיה החברתית אמצעי תקשורת חשוב עם הסביבה, ישנם מספר היבטים שעלולים לסכן את מעמדנו בעבודה ואת בטחוננו התעסוקתי. על מנת לגלות, מהם השימושים האסורים הללו, פנינו למומחה אבטחת מידע מוסמך. ג'ון פירס הוא חוקר בטיחות ומנהל מוצר בחברת HP. לטענתו, מחיי היומיום שלנו, כולנו עושים שימוש במדיה החברתית בצורה שגויה שעלולה לגרום נזק גם לקריירה שלנו וגם לחברה בה אנו עובדים. להלן חמש טעויות נפוצות בשימוש במדיה חברתית והצעות למניעת הנזק המקצועי שהן גורמות. 

המעיטו בעשיית צ'ק-אינים בזמן העבודה
– אפליקציות שיתוף מיקום, כמו פורסקוור הופכות לפופולריות מאוד בתקופה האחרונה. הבעיה היא שהשימוש בהן עלול להפוך להתמכרות של ממש. הקפידו להימנע מעשיית צ'ק-אינים במקומות עסקיים וכאלה הקשורים למקצוע שלכם. עובדים שהולכים לראיונות עבודה בזמן שהינם מועסקים בחברה כלשהי, צריכים להיזהר ולהגן על אינטרס הדיסקרטיות, המועיל במקרה כזה לכל הצדדים. 

אל תעלו תמונות מכל רגע בחייכם
– בעוד שצילומים מאירועים משפחתיים הם לרוב בטוחים, לא כדאי שתעלו למדיה החברתית כל תמונה שמתעדת את מעלליכם מחוץ למשרד. מומלץ במיוחד להימנע מתמונות המכילות מידע לגבי מיקומכם הגיאוגרפי. אל תחשפו לוחות רישוי של כלי רכב ואל תשתפו את המקום המדוייק בו צולמה כל תמונה. זכרו שאם לקחתם יום חופש בשל מחלה, למשל, כדאי מאוד שלא יגלו שבעצם הברזתם מיום עבודה כדי ללכת להשתזף בים. בנוסף, גם אם אין לכם מה להסתיר, קחו בחשבון שהמידע האישי הזה עלול להיות מזיק בשלב מאוחר בקריירה שלכם. 

אל תכנסו לקישורים שמקורם לא ידוע
– בטוויטר למשל, גורמים רבים משתמשים בכתובת URL קצרה על מנת להימנע מחריגה של מגבלת ה-140 תווים המותרת בכל סטטוס. שיטה זו עלולה לחשוף משתמשים תמימים ברשת להונאות שונות. על מנת למנוע סיכון זה, פשוט הרחיבו את כתובת ה-URL וכך תגלו מהו מקורה האמיתי. בכדי לשמור על המידע הנמצא על מחשבכם בעבודה מאובטח כראוי, הקפידו על אותם כללים של שליחה וקבלת דואר אלקטרוני. גם ברשתות החברתיות ישנם סוגים שונים של "מכתבי שרשרת" שרק מביאים איתם צרות ועלולים לחשוף את פרטיכם האישיים ולסכן את כל המידע על העסק שנמצא בידיכם. 

אל תשתמשו בסיסמא אחת לכל האתרים
– זה אולי נשמע כמובן מאליו, אך מתברר שאנשים רבים עושים את הטעות הזאת משום שכך יותר נוח. סיסמא זהה עלולה להקל על גורמים עוינים שמנסים לעשות שימוש בפרטיכם האישיים. כך למשל, במסגרת הונאה גדולה שהתרחשה בטוויטר, הצליחו האקרים לחדור לחשבונות בנק ודואר אלקטרוני של משתמשים להם הייתה סיסמא זהה בכל האתרים. על מנת להקל עליכם לזכור סיסמאות שונות, השתמשו בבסיס דומה של ספרות ואותיות והחליפו את מיקומן בכל פעם. בנוסף מומלץ גם לשלב סימני פיסוק במידת האפשר. 

אל תאשרו את הבוס כחבר בפייסבוק
– זכרו שהגדרות הפרטיות הבסיסיות של הרשת החברתית מאפשרות לכל מי שאישרתם כחבר לראות את כל העידכונים לגבי פעילותכם בה. מאחר והפעלת חסימה חלקית לאנשים מסויימים בפרופיל שלכם היא פעולה מסובכת שעלולה להפוך למטרד קבוע, מומלץ מלכתחילה לא לאשר נציגים של הנהלת החברה. השאירו את היחסים עם מנהלת כוח האדם או הבוס הישיר שלכם למדיום פשוט יותר. 

בימינו ברור ששימוש חכם במדיה חברתית יכול להועיל גם במהלך יום העבודה. על מנת להימנע מפריצות של אבטחת מידע, מאפשרות היום חברות רבות לעובדיהן גישה חלקית בלבד לאתרי מדיה חברתית בכלל ולפייסבוק בפרט. כך למעשה, יכולים המעסיקים לשלוט על הזמן שמבלים העובדים בעיסוקים אחרים מלבד הפרויקטים שהוטלו עליהם ובו בזמן לאפשר להם חופש מסוים גם בשעות העבודה. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן