חיות מחמד מסוג אחר: סטארט-אפ סיני מפתח כוורות לגידול תולעי מאכל

זוכרים שאכילת חרקים הייתה עדיין רעיון מוזר, שלא לומר מעורר גועל? "עשינו דרך ארוכה בשלוש השנים האחרונות בלבד, כיום כולם שמעו על הנושא הזה", אומרת קטרינה אונגר, מייסדת Living Farms, סטארט-אפ מהונג קונג.

מחטיפי אנרגיה עם צרצרים בארה"ב ועד לביסקוויטים עם מיקרו אצות ביפן, נראה כי אכילת חרקים הולכת וצוברת תאוצה בעולם. אצלנו אמנם יש בעיות כשרות עם הנושא הזה, אבל יום אכילת חרקים עולמי כבר מצוין ב-23 באוקטובר בכל שנה.

כתוצאה מכך, אונגר חושבת שהגיע הזמן להוציא לשוק את כוורת השולחן הראשונה בעולם לגידול חרקים אכילים. המטרה שלה היא לאפשר לצרכנים לגדל מזון בריא ובר קיימא בתוך חלל קטן בבתים שלהם.

בשנים האחרונות, מספר הולך וגדל של מומחים שיבח את היתרונות של אנטומופגיה – המונח לאכילת חרקים. ליזמית הזו ולשותפה שלה, ג'וליה קיסינגר, יש ערימות של מידע כדי לתמוך במוצר שלהן.

"אנחנו שואבים 80% מהאנטיביוטיקה בעולם לבעלי חיים בחוות (בהן מייצרים מזון, בדים ועוד), ומשתמשים בשליש מהאדמות לגידול ועיבוד יבולים כדי להאכיל את בעלי החיים האלה", אומרת אונגר. "זה היה גילוי מדהים במיוחד".

יותר מכך, חרקים אכילים הם כבר מגזר בשווי מיליונים בתאילנד השכנה, לפי ארגון המזון והחקלאות של האו"ם (FAO). לפני כשנתיים, הסוכנות פרסמה דוח על תעשיית החרקים האכילים במדינה, וכתבה כי "חרקים עשירים במיוחד בפרוטאין, ויטמינים ומינרלים". למעשה, "בחירת המזון" הזו של תאילנדים רבים, יכולה לעלות הרבה יותר מעוף ובשר, בשל הדרישה הגבוהה מהצרכנים במדינה.

עשירות בפרוטאין וויטמינים. כוורות התולעים של Living Farms | צילום: אתר החברה

ה-FAO אף מצביע על כך ש"לחרקים הנצרכים כמזון לבני אדם יש פחות השפעה שלילית על הסביבה, כולל פליטות גזי חממה, מאשר הצריכה הקונבנציונלית". לפי נתונים של ה-FAO, עד שנת 2030 יהיו 9 מיליארד אנשים בעולם, אך קצב גידול הבשר איטי יותר מקצב גידול האוכלוסייה. מלבד התכונה האקולוגית החיובית שלהם, ישנו מספר עצום של חרקים בעולם והם מתרבים בקצב מהיר מאוד.

ברחבי אסיה, אפריקה ואמריקה הלטינית, אנשים אוכלים 1,900 מינים של חרקים, אבל הדאגה העיקרית היא שהם בדרך כלל נאספים בטבע. אין שום דרך לדעת היכן החרקים היו ומה הם צרכו טרם לכן. העיצוב של אונגר מאפשר לצרכנים להשתמש בפסולת הירקות שלהם כדי לגדל 500 גרם תולעי מאכל בכל שבוע. Living Farms כוללת מערכת של חיישנים וחימום כדי לווסת את גדילת החרקים. אונגר וקיסינגר פתחו קמפיין מימון המונים בקיקסטארטר, ונמצאות כבר במחצית הדרך לגיוס 100 אלף דולר. השתיים צופות כי תחילת המשלוחים תחל בנובמבר בשנה הבאה.

אונגר פיתחה את הכוורות שלה כחלק מתכנית ההאצה HAX לסטארט-אפים בתחום החומרה בשנזן. HAX נמצאת בבעלות של חברת הון הסיכון SOSV, אשר נוסדה על ידי שון או'סאליבן ושוויה נאמד ב-250 מיליון דולר. או'סאליבן ידוע בעיקר כי פיתח מפות רחובות למחשבים נייחים והטביע את המונח "מחשוב ענן".

השותף הכללי של HAX, בנג'מין ג'ופה, קורא לשנזן עמק הסיליקון של החומרה. אונגר פיתחה אבטיפוסים לכוורות שלה במרכז הייצור של סין, וכך Living Farms ו-29 סטארט-אפים אחרים נבחרו על ידי HAX השנה. הודות לכך החברה תוכל להוריד באופן דרסטי את עלויות הפיתוח והזמן הדרוש. "הייתי מוקפת במנטורים רבים והיה מערך נרחב של מומחים שהיו שותפים לפרויקט שלנו", אומרת אונגר. "הם באמת אנשי חזון".

השותפה שלה קיסינגר הצביעה על יתרון נוסף במונחים של חיפוש אחר שוק פוטנציאלי בפתח דלתן. "אנשים סינים אוכלים חרקים כבר שנים! זה כבר אחד המקומות המובילים בעולם בכל הקשור לגידול חרקים".

הצביעו: האם הייתם מוכנים לאכול חרקים?

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן