חיים סבן במגעים לרכישת השליטה בפרטנר מידי אילן בן דב

איש העסקים, המיליארדר חיים סבן במגעים לרכישת השליטה בחברת פרטנר מידי איש העסקים אילן בן-דב. הצדדים מנהלים מגעים לאחר שהתפוצצה העסקה עם החברה הסינית האצ'יסון לגבי למכירת השליטה בפרטנר.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בהודעה שהוציאה הבוקר סקיילקס, המחזיקה בשליטה בחברת הסלולר פרטנר בה היא מאשרת כי מתנהלים מגעים עם חיים סבן באשר לרכישת השליטה בחברה. כמו כן הודיעה החברה כי נבחנות גם עסקאות לאיתור מימון והמשך פעילות החברה.

בן דב | צילום: יוסי זליגר

סקיילקס הדגישה כי טרם הושגו הסכמות עם קבוצת סבן וכי אין כל וודאות כי אכן תנאי העסקה יבשילו. עוד ציינה כי החברה מנהלת מגעים גם עם גורמים נוספים באשר לרכישה.

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון התייחס לאפשרות כי פרטנר תימכר לחיים סבן שבעבר החזיק בשליטה בבזק: "האצ'יסון, סבן או כל גוף אחר בעל כיסים עמוקים ואורך נשימה צפויים לנצל את הרעלת המינוף של פירמידות התקשורת המקומיות על מנת לבצע השקעת ערך בשוק התקשורת המקומית. לא מפתיע כי צמד הגופים אשר הוזכרו כמועמדים לרכישת פרטנר עד כה הינם כאלו אשר כבר רשמו רווחי עתק בסיבוב הקודם שלהם בשוק התקשורת המקומי ולא מדובר במשקיעים גלובליים חדשים המזהים בוננזה", הסביר פגוט.

עוד התייחס פגוט לרווחיות העתידית בשוק הסלולר: "משקיעים אסטרטגיים המביעים עניין בהשקעה בפרטנר מבינים כי רווחיות ענף הסלולר לא צפויה להשתפר בטווח הקצר, אולם מעריכים כי הדרוויניזם בשוק התקשורת המקומי יגרור היעלמותם בצורה כזאת או אחרת של השחקנים החלשים תוך שנים לא ארוכות. קיטון במספר השחקנים בענף צפוי להביא עימו להתייצבות שיעורי הרווח ולבוא לידי ביטוי בתמחור גבוה יותר של מניות הסלולר בעתיד".

כזכור, בחודש אוגוסט האחרון הודיעה קבוצת האצ'יסון מהונג קונג לאיש העסקים אילן בן דב על ביטול עסקת הרכישה של השליטה בחברת סקיילקס ופרטנר מידי סאני. במסגרת העסקה הייתה אמורה האצ'יסון לרכוש מסאני 75% ממניותיה בסקיילקס בתמורה ל-125 מיליון דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן