חילוף מנצח: המיזם החדש שיסייע לסטודנטים בחו"ל למצוא דירה

מה עוד לא נאמר על "הכלכלה השיתופית"? "הטרנד החם ביותר בתחום הכלכלי", "מהפכה של ממש", ו"יסודות לעתיד טוב יותר" היו רק חלק קטן מהסופרלטיבים אשר נשמעים בכל פעם שמיזם חדש מנצל את המגמה ומציע למשתמשים לחלוק דבר מה משותף נוסף.

ביסודו של התחום המתפתח עומדת ההנחה הפשוטה כי באמצעות התקשורת הדיגיטלית, יכולים המשתמשים לסייע האחד לשני במגוון תחומים – ובמחירים זולים בהרבה לעומת אנשי המקצוע. Airbnb, האתר אשר מאפשר לגולשים לשכור דירות האחד מהשני, חולל מהפכה של ממש בתחום התיירות ונחשב ל"פורץ הדרך" אשר החל את המגמה העולמית. מאז, עשרות פלטפורמות נוספות החלו לנצל את הטכנולוגיה וההתלהבות ולהציע שיתופי פעולה בתחום האוכל והמסעדנות, האופנה, הנסיעות ואפילו שמירה על חיות המחמד.

כעת הגיע תורו של מיזם נוסף, אשר פיתח סטודנט הולנדי לגמרי במקרה. נילס ואן דיורן היה עסוק למדי בלימודיו לתואר במנהל עסקים באוניברסיטת רוטרדם במדינה, כשנבחר לתכנית יוקרתית במסגרתה הוטס לחילופי סטודנטים בסינגפור למשך סמסטר אחד.

"מצאתי את עצמי בשני מאבקים מקבילים", הוא מתאר היום. "האחד היה למצוא דירה או חדר בסינגפור, מדינה שרחוקה עשרות אלפי קילומרטים מהבית ומבלי שאכיר שם אפילו אדם אחד שיוכל לסייע לי. בנוסף, הייתי חייב להצליח להשכיר את הדירה שלי בהולנד כדי שמישהו ישלם את שכר הדירה".

נישה חדשה | צילום: thinkstock

בעקבות הצורך, הגיע לואן דיורן גם הפתרון. הוא הקים את Housing Anywhere, פלטפורמה אינטרנטית מיוחדת לסטודנטים אשר טסים לסמסטרים בודדים מעבר לים. באמצעות האתר, יכולים הסטודנטים לבחור בין אפשרויות רבות של דירות אשר מעלים סטודנטים אחרים ברחבי העולם – והאתר מוודא כי תקופת השכירות עומדת על סמסטר שלם לכל הפחות. המודל העסקי שלו מעניין, שכן הוא אינו פונה ישירות לסטודנטים – אלא לאוניברסיטאות אשר שולחות אותם לאותן תכניות: אותן אוניברסיטאות משלמות לחברה מדי חודש מעין "דמי מנוי", אשר מאפשרים לכל הסטודנטים שלה להיכנס לאתר באמצעות שם המשתמש אשר מבטיח כי מדובר בסטודנטים מן המניין. כך, ואן דיורן הבטיח כי האתר לא יהפוך לאתר נוסף להשכרת דירות לטווח קצר בלבד.

ואן דיורן עצמו עבר לא מעט מדינות במהלך שנות לימודיו. מעבר לתקופה בסינגפור, הוא למד סמסטר גם בפורטוגל, ולאחריו המשיך לתקופת התמחות באתיופיה. כל אלו אפשרו לו ליצור רשת קשרים ומכרים ענפה וחובקת עולם, אשר סייעה לו בהפצת הבשורה ויצירת הקשרים עם סטודנטים וראשי אוניברסיטאות ברחבי הגלובוס. כיום רשומות באתר למעלה מ-100 אוניברסיטאות ברחבי העולם כולו, וואן דיורן גאה במיוחד בכך שהצליח להשלים כבר למעלה מ-5,000 עסקאות השכרה.

ומה הלאה? "היעד הבא שלנו הוא להמשיך ולהתרחב – לכל מקום בו יש אקדמיה" מסביר ואן דיורן. סטודנטים נשלחים לתקופות קצרות ברחבי העולם כולו בכל שנה, וואן דיורן בטוח כי האתר מסייע להם רבות ומקל על המעבר למדינה חדשה. בנוסף, הוא ממשיך לגייס כספים נוספים להרחבת החברה, ולא מפגין חשש ממתחרים בשוק הדיור: "פלטפורמות קיימות עוסקות בעיקר בהשכרת דירות לטווח קצר. אבל אוכלוסיית הסטודנטים זה משהו אחר לחלוטין – אין עוד מקביל בשוק הדיור אשר מחפש להשכיר דירות קטנות, לעתים עם שותפים, לתקופות של 3-4 חודשים לכל היותר. זה פשוט לא קיים. בדיוק לכן אנחנו קיימים".

המשך התפתחות הכלכלה השיתופית, כך נראה, מביא עמו עוד ועוד הזדמנויות בכל תחום ונישה בחיינו. מי שחשב שהשיתופיות הגיעה לכדי מיצוי – כדאי לו שימתין עוד זמן בטרם ישקול לצאת בהכרזה דומה פעם נוספת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן