חלונות זה כל כך 2011: ההאקרים עברו לתקוף מערכות אנדרואיד

הווירוסים מתפתחים: חברת אבטחת המחשבים סופוס (Sophos) הכריזה על 2012 כעל השנה שבה עבר אור הזרקורים של מפתחי הווירוסים ותוכנות הריגול מהמחשב האישי אל מכשירים מבוססים מערכות אנדרואיד ומק.

הדו"ח מדגיש עד כמה גרמו הפלטפורמות החדשות – סמארטפונים וטאבלטים – להאקרים להעביר את מוקד פעילותם ממערכת ההפעלה חלונות – אשר הייתה היעד המועדף עליהם לאורך השנים – למכשירים ניידים מבוססי מערכות הפעלה של אפל וגוגל.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

על פי סופוס, מערכת אנדרואיד היא היעד הגדול ביותר היום, והתוכנות הזדוניות הנפוצות ביותר הן אפליקציות מזויפות אשר גונבות כסף מהמשתמשים. באוסטרליה ובארצות הברית, שיעורי האיומים על מערכת אנדרואיד גדולים כיום משיעורי האיום על המחשבים האישיים.

מערכת הפעלה אנדרואיד | צילום: רויטרס

משתמשי מקינטוש, שהפגינו לאורך השנים שאננות מפני שהרגישו בטוחים מתוכנות זדוניות, מהווים גם הם מטרה, כשעל פי הפרסום מזהה סופוס כ-4,900 סוגים של תוכנות זדוניות התוקפות מערכות OSX בשבוע.

"רוב מפתחי התוכנות הזדוניות סברו עד כה כי יהיה עבורם רווחי יותר לתקוף את מערכת ההפעלה חלונות מאשר ללמוד את המיומנויות החדשות הדרושות כדי להתמקד בקהילת משתמשי OS X, הקטנה יותר", נכתב בדו"ח. "אולם מערכות ההפעלה של מקינטוש נמצאות כעת בלב אלפי עסקים וגופים ממשלתיים, וכותבי התוכנות הזדוניות שמו לכך לב".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן