חמישה טרנדים במקום העבודה שלא תוכלו להתעלם מהם ב-2016

תחילת 2016 היא הזדמנות מצוינת לבחון כמה טרנדים שהופכים את מקום העבודה ליותר מאוזן ושלם, בו אנחנו באמת יכולים לנוע ולשגשג.

לפי דוח גאלופ על מקום העבודה בארה"ב כיום, 70% מהעובדים בו לא מרגישים מעורבים בעבודה. מעסיקים יצטרכו לטפל בכך על ידי טיפוח תרבות רגשית בריאה. בריאות פיזית לא יכולה להיות יותר בעדיפות הראשונה, מאחר ואנשים מביאים את כל כולם לעבודה, כלומר רגשות ועוד. לכן, פעילות שמשלבת גם את הגוף וגם את הנפש היא הכרחית. צוות עובדים אופטימלי הוא לא רק בריא, אלא הוא גם מעורב באופן מלא במשימה שלהם בחברה. העובדים מגיבים למציאות הזו, ולכן מוצגים לפניכם שינויים שמומלץ לבצע ב-2016.

אין: גמישות ללחץ
אאוט: הקלה על הלחץ

רפרוף בין מדפים בכל בית מרקחת יראה שורות של תרופות קרות בכל צבע, צורה וגודל שניתן להעלות על הדעת, כאשר כל בקבוק מבטיח הקלה נעימה. הן אולי יקלו על הסימפטומים שלכם, אבל הן לא יטפלו בשורש הבעיה. אותו הדבר קורה עם לחץ. תרופות ושיטות כמו נשימה עמוקה מתמודדות עם סימנים ללחץ, כאשר הן מטפלות בסימפטומים בלבד. זו עסקה שקרית. הדבר האמיתי שמטפל בלחץ, כפי שנראה במחקרים שנערכו לאחרונה ומופיעים ב-meQuilibrium, הוא גמישות.

דרך שימוש בתרפיה התנהגותית קוגניטיבית, אנחנו יכולים למצוא דרכים לנהל מכשולים בלתי נמנעים וסיטואציות שליליות. אנחנו לא צריכים רק "להירגע", אלא חשוב שתהיה לנו היכולת לנהל את המחשבות האלו שמחמירות את הלחץ מלכתחילה. חשבו על הפעם האחרונה שהייתם לחוצים. איחרתם, אולי הייתם תקועים בפקק. האם המחשבות שלכם העלו קטסטרופה בראשכם? האם הלקיתם את עצמכם על האפשרות שתאחרו? או האם שלטתם בסיטואציה על ידי שיחת טלפון, שליחת הודעה או הצבתם תנאים לאיחורים שלכם?

דרך גמישות, אתם יכולים לקבל שליטה על הסיטואציה. אתם לא יכולים לברוח מלחץ, אבל אתם יכולים להתמודד איתו בצורה חכמה דרך התנהגות גמישה.

אין: מצפן
אאוט: מפות

מפות הן דבר די יעיל. הן אומרות לכם הדברים נמצאים, אבל מצפן מדריך אתכם כך שאתם משרטטים את המסלול. תרשימים מעצימים אתכם, ומפות מכוונות אתכם.

כרגע, הדבר החם בבריאות כוח האדם הוא תרבות אינדיבידואלית של בחירה. העצמה יומיומית חשובה יותר מאשר הנחיות קשיחות. כאשר אנשים מרגישים מקופחים, הם מפתחים אדישות וניתוק. כאשר אנשים מרגישים העצמה לבצע את הבחירות שלהם ברמה ההוליסטית, ההשקעה שלהם גדלה.

מעורבות העובדים בארגון לא רק מובילה לשביעות רצון שלהם, אלא גם לשמירה גבוהה יותר על לקוחות | צילום: fotolia

לפי מחקר שנערך על ידי Energy Project וכוסה באופן נרחב בניו יורק טיימס, עובדים שהעבודה שלהם מעניקה להם משמעות, נמצאים בסבירות גבוהה פי 3 להישאר בארגונים שלהם. הם גם מרוצים פי 1.7 בעבודה ומעורבים בה פי 4. זה נכון במיוחד עבור בני דור המילניום: 50% מהם אומרים ששעות עבודה גמישות וחופש לעבוד מכל מקום ישפרו את האיזון בין העבודה לחיים שלהם.

אין: שגשוג
אאוט: התמודדות

השנה לא יהיה מספיק לגרש את המחלה או את הנזלת ולחזור מטושטשים לעבודה. השנה מדובר על יותר מבריאות בפשטותה – הרעיון הוא לגבש נקודת התחלה טובה. המוקד כיום הוא באדם הכולל, מישהו שהיכולות שלו אופטימליות בכל דרך אפשרית, מאושר דרך פרודוקטיביות ועד לבריאות.

לכן, המטרה החדשה היא שגשוג, כאשר נקודת ההתחלה של האדם לא שבירה או מלאה בשינויים תכופים. לדוגמא, ה-Energy Project מצא שכאשר הבוס מעודד אתכם לקחת הפסקות שבשגרה, הדבר מעלה ב-100% את הרצון להישאר בחברה נתונה.

אין: מודעות ואינטואיציה
אאוט: ידע אינטלקטואלי טהור

הפרודוקטיביות והתוצאות שמתקבלות במקום העבודה הן חשובות, והן גם יכולות להימדד בצורה כמותית. בהתאם לכך, אנחנו נראה גם מעבר לחשיבה כמותית. כך למשל, נותנים חשיבות למנהיגות המבוססת על ערכים, לביצוע אישי וליכולת לשתף פעולה. חיפוש ערכים יהיה מעין נייר לקמוס לגיוס עובדים ולהערכתם בארגון, במקום מאפיינים טכניים בלבד. היתרונות האלו גם משפיעים על העסקים – שימור הלקוחות גבוה ב-18% כאשר העובדים מעורבים באופן מלא.

אין: איזון פעיל
אאוט: איזון פסיבי

איזון הוא לא שם עצם, זה פועל, מצב אקטיבי ומתמשך. אנשים לעיתים קרובות כל כך שואפים לאיזון, וממשיכים לשאוף, אבל זו לא מטרה. לפי מחקר של Jobvite שנערך לאחרונה, איזון טוב יותר בין העבודה לחיים דורג במקום גבוה יותר ממאפיינים בריאותיים אחרים, בתור סיבה עיקרית לכך שאנשים עוזבים את העבודה שלהם.

אנשים משתוקקים לכך, וב-2016 כולנו נבין יותר ויותר שאיזון הוא דרך להתקיים בעולם כאשר כל הצדדים בחיינו משתלבים בהרמוניה, למרות העליות והמורדות של החיים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן