חסכונית, חכמה ויעילה יותר: על החברה הישראלית שפיתחה את "הדור הבא" של המקלחת

הסטארטאפ הישראלי SmarTap מציג את הדור הבא של מערכות המקלחת; בעשותו כך מציב סטנדרטים חדשים שבין היתר יעזרו לכם לחסוך במים, אנרגיה וזמן. הפיתוח הישראלי נועד להתגבר על תקלות לא נעימות של המתנה למים חמים בשיא החורף, או צעקות ותלונות של הילדים או האחיינים כי המים קרים או חמים מידי.

SmarTap פיתחה מערכת מקלחת דיגיטלית בטכנולוגיה הקרויה E-VALVE, אשר מטרתה ליצור שינוי משמעותי בדרך בה כולנו צורכים את המים שלנו; ביכולתה של המערכת למדוד ספיקה, לחץ וטמפרטורת מים בצורה מדויקת מאוד, באמצעות אלגוריתם שהחברה פיתחה ולא על ידי חלקים נעים (מדי מים חיצוניים). את אותם נתונים ניתן לשדר באמצעות חיבור WiFi לענן, וכך בעצם לשלוט ולנהל את המידע המופק מהמים.

מקלחת, לא מה שחשבתם

הפיתוח נועד להפוך את המקלחת, מטלה שמרבית האנשים מבצעים באופן יום יומי, להרבה יותר חכמה ויעילה. מערכת המקלחת שפותחה מאפס מתמקדת באמינות, יעילות וחסכון במים.

לשלוט בכל המדדים – ובנוחות | צילום: מתוך אתר החברה

הבקר הדיגיטלי מאפשר תכנות ושליטה כך שתוכלו לנהל את המקלחת המושלמת ביותר עם הטמפרטורה האהובה עליכם. כמו כן, במידה ואתם נוהגים לעשות לילדיכם (או לעצמכם) אמבטיות, תוכלו להגדיר כמות מים מסוימת שתרצו למלא, כך שלא תצטרכו לחשוש שמא תשכחו לסגור את המים ותבלו בהתמודדות עם השטפונות שנוצרו לאורך כל הלילה.

׳למעשה סמארטאפ שואפת לעשות לניהול צריכת המים את מה ש-NEST עשו לטרמוסטט הביתי: ללמוד את צרכי המשתמש ולשפר את אופן השימוש, באופן שיביא לחסכון משמעותי בצריכת המים והאנרגיה׳. אמר לגיקטיים סמנכ״ל הפיתוח העסקי של החברה, רן זריבץ.
המערכות של SmarTap מעודכנות בכל רגע נתון ועוקבות אחר כל טיפת מים שזורמת. בשל השימוש בחיבור WiFi, אותם נתונים נשלחים לשרת, ומאפשרים לבעלי מלונות, בתי עסק או משקי בית פרטיים ללמוד על תצרוכת המים וללמוד כיצד ניתן להגביר את היעילות בשימוש בהם. המערכת אף מסוגלת להקדים תרופה למכה, על ידי כך שמפקחת אחר לחץ המים הקרים והחמים וביכולתה להתריע במידה ומתגלה בעיה בצנרת או במשאבת המים.

SmarTap שם דגש גם על תחום הבטיחות, ובאמצעותו ניתן לוודא ולהגדיר כי טמפטורת המים לא תעבור רמה מסוימת, על מנת למנוע כוויות לא נעימות. יתרון נוסף עבור מנהלי מלונות היא העובדה כי SmarTap מבצע ניקוי באופן חודשי באמצעות לחץ מים בטמפרטורה של 158 מעלות, וכך שומר על המקלחות והאמבטיות נקיות מפני חיידקים.

ניטור ובקרה

ביצועיו של המוצר הופכים אותו אטרקטיבי הן עבור השוק הפרטי והן עבור השוק העסקי; לקוחות פוטנציאלים של השירות הם בעלי בתי המלונות השונים, אשר יכולים לעשות שימוש בפיתוח על מנת להפחית בקצב זרימת המים למשל בשעות עמוסות, או לעשות בו שימוש כמעין ׳חסכם׳, שיצמצם בזבוז מים מיותרים. בעוד שהנופש במלון לא אמור לשים לב במידה וזרם המים ירד מ-20 ליטרים לדקה ל-17 או 18 לדקה, מנהל החשבונות בהחלט ישים לב וישמח עד מאוד. ביכולתה של המערכת לחסוך עד כ-30 אחוזים מצריכת המים בכל מקלחת, מפנקת ככל שתהיה.

לטענת מנכ״ל החברה, אסף שלתיאל, בין תוך שנה עד שלוש שנים ההשקעה במערכת תשתלם. לב המערכת הוא E-VALVE, שסתום חכם הרשום כפטנט ומאפשר שליטה בה. כיום SmarTap בעלת שיתוף פעולה אסטרטגי עם אחת מחברות השסתומים המובילות בגרמניה, כך גם עם יצרן איטלקי עימו מתכננת להשיק קו של מערכות מקלחת עם הטכנולוגיה שפותחה, וכמו כן מנהלת משא ומתן עם אחד מהיצרנים המובילים בענף הצנרת, על מנת לקדם את ההתקנה ומכירת המערכת בישראל.

צילום: thinkstockphotos

תוכל לתת לי דוגמאות למקומות בהם המערכת כבר הוטמעה? ׳E-VAVLE הותקן בהצלחה במספר מלונות בישראל (במסגרת התקנות פיילוט שערכנו), ואת המערכות המסחריות הראשונות אנחנו מוסרים במהלך חודש יוני הקרוב ללקוחות באירופה. כיום אנחנו מוכרים את המוצר B2B ריסלרים באירופה (נמכרו אלפי יחידות) ו-OEM לחברות הברזים׳. אמר זריבץ. מי הוא קהל היעד אליו אתם פונים? ׳השוק שלנו נמצא בעולם הברזים. חברות כגון grohe ו-hansgrohe. החברות הללו מתאפיינות בשמרנות רבה, כאשר בשנים האחרונות מתחילה תנועה לכיוון הדיגיטלי. האתגר נמצא ביצירת שת"פים עם החברות הגדולות, כאשר ההבנה שהמערכת שלנו היא המתקדמת ביותר בתחום. כמו כן אנחנו החברה היחידה בעולם שמהווה גשר בין העולם המסורתי של חברות הברזים לעולם ה-IOT היכולת לנהל ולנטר את צריכת המים במסגרת הבית החכם׳.

החברה נוסדה בשנת 2010, כאשר הרעיון להקמתה עלה כשהמנכ"ל והמייסד אסף שאלתיאל, ראה את אחותו חוששת בעת מילוי האמבט לתינוקות שלה; ׳האם המים חמים מדי, האם יש יותר מדי מים?׳. שלתיאל חשב שזה יכול להיות נהדר אם ניתן יהיה למלא את האמבטיה בטמפרטורה ובכמות המדוייקת. יחד עם שותפו ללימודים בטכניון יובל שפירא, הם גייסו סכום ראשוני מחברת ברזים ומקרן הון הסיכון טרה ונצ'רס, התפטרו מעבודתם היציבה והקימו את החברה עם מטרה מאוד ברורה – לבנות את מערכת המים המתקדמת ביותר בעולם.

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: האישה שמאחורי סירי בסרטון משעשע ליום האם

עוד בגיקטיים: שירות מוסיקה ישראלי מאפשר לכם להאזין למוסיקה בחינם

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן