חקלאות מתקדמת: הכירו את החברה הישראלית שעשויה לפתור את בעיות הרעב בעולם

חברת קיימא, המתמחה בייצור זרעים לגידולים חקלאיים טוענת שהיא מצאה דרך להגביר את תפוקת היבולים באמצעות שכפול והאצה של מאפיין גנטי במעבדה, מה שעשוי לעזור לצמוצום הרעב העולמי. רוב הגידולים עוברים תהליך במעבדה שנקרא שכפול גנום, במהלכו שני זנים של אותו הגידול הופכים לאחד, המכיל את המאפיינים החזקים והטובים ביותר מכל סוג. הגנים החלשים אינם שורדים את האיחוד והתוצאה היא צמח עם מאפיינים חזקים יותר ובעל תפוקה גדולה יותר.

בטבע שכפול כזה לוקח אלפי שנים. מנכ"ל קיימא דורון גל, אומר שהחברה הצליחה להאיץ את התהליך וליישם אותו בענף החקלאות. "מצאנו טכנולוגיה חדשה שמאפשרת לנו לשכפל את הגנום, לקחת את כל המאפיינים החזקים של הצמח, אבל לשמור על הדי.אנ.איי נאמן למקור. כשעושים את זה, קורים כל הדברים הטובים – הצמח שומר על הפוריות שלו, על כל הזרעים שלו, ויש לך צמח בריא לעבוד איתו".

התשובה לרעב בעולם? | צילום: מתוך יוטיוב

גל אומר שמדענים ניסו במשך עשורים לשכפל את הגנום של הצמח, ללא הצלחה. "התוצאות היו לא מאוד אפקטיביות מכיוון שהתהליך פגע בדי.אנ.איי המקורי של הצמח והתוצאה הייתה צמחים ללא זרעים, צמחים שעשויים היו להיות גדולים וחזקים יותר אבל ללא תוצרת וללא יציבות". יבולים גדולים וחזקים יותר משמע כמובן יותר אוכל בשוק.

החברה לא מוכנה לחשוף פרטים על הטכנולוגיה, אבל היא גייסה יותר מ-65 מיליון דולר ממשקיעים זרים, בעיקר ממזרח אסיה, עבור המחקר שלה. ב־2010 רשמה החברה פריצת דרך לאחר שהגדילה את התפוקה של גידולי קנולה מזן סיני בכ־30%.

דורון גל אומר שהוא מקווה שבשנים הבאות הוא יצליח להפוך את הנכס הכספי הזה לנכס של יבול.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן