חשש בבנק ישראל: עליית מחירי הדירות תתחדש

מחירי הדיור נותרו יציבים בשנה האחרונה, אולם השינוי במחירים בחודש האחרון, מספר עסקאות רכישת דירה וביצועי המשכנתאות מעלים את החשש מפני התחדשות העלייה במחירי הדירות – כך עולה מדיוני ריבית אוקטובר של בנק ישראל.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

על פי סיכום הפגישה, הביעו חברי הוועדה המוניטרית של הבנק את דאגתם מהירידה בקצב שיווק הקרקעות על ידי מינהל מקרקעי ישראל ומהשפעה אפשרית של ירידה זו על מחירי הדירות. "על אף שב-12 החודשים האחרונים מחירי הדירות נותרו יציבים, הועלה החשש שהירידה בהיצע הקרקעות במקביל להתעוררות הביקושים, יובילו לעלייה מחודשת של המחירים", נכתב בסקירה.

מלבד נושא מחירי הדיור, פירט בנק ישראל את הגורמים העיקריים הנוספים שהביאו לאי שינוי גובה הריבית לחודש אוקטובר: "בעקבות מדד אוגוסט, עלתה האינפלציה בהסתכלות על 12 החודשים האחרונים מ-1.4% ל-1.9%. יחד עם זאת, בציפיות לאינפלציה מהמקורות השונים ל-12 החודשים הקרובים נרשמה יציבות לאחר עלייה שנרשמה בהן בחודש הקודם. הצמיחה של המשק שעומדת על פי התחזית על 3.3% לשנת 2012 ו-3.0% לשנת 2013 צפויה להמשיך בקצב דומה לזה של המחצית הראשונה השנה. יחד עם זאת, הציפיות העולות הן להתמתנות נוספת".

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר | צילום: רויטרס

בבנק ישראל ציינו כי החודש הכריזו הבנקים המרכזיים על צעדי הרחבה כמותית שצפוים לתמוך בצמיחת המשק העולמי ברבעונים הקרובים, וכי שוקי המניות והאג"ח הגיבו עד כה באופטימיות.  "עם זאת, רמת הסיכונים הכלכליים מהעולם נותרה גבוהה, ועמה החשש מפני השפעות שליליות על הכלכלה המקומית. ההערכות הן כי משבר החוב ימשיך להוות סיכון מרכזי", מעריכים בבנק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן