טאבלט ווינדוז: לא יהרוג את האייפד, כן יחיה את מיקרוסופט

מיקרוסופט השיקה הלילה (ג', לפי שעון ישראל) את "סרפס" (Surface) – הטאבלט החדש שלה, והתפרצותה הגדולה של ענקית התוכנה – לתחום החומרה, בדומה למתחרותיה הגדולות ובראשן אפל.

משרד בכף ידך. סטיבן סינופסקי, מנהל מחלקת ווינדוז במיקרוסופט, מציג את הסרפס אמש בלוס אנג'לס | צילום: רויטרס

ההשקה, שנערכה בלוס אנג'לס תחת מעטה חשאיות שקדם למאורע, חשפה מכשיר מסוגנן ומלוטש, אשר יכולותיו – כך גורסים רבים מהפרשנים הטכנולוגיים בעולם – מחוללות מהפכה במושגי המיחשוב הנייד כפי שאנו מכירים אותם. אם לאייפד ולחיקוייו התייחסו בזלזול מסויים כתחנות עבודה בשל יכולות המיחשוב המוגבלות של הפלטפורמה שלהם, הטאבלט של מיקרוסופט, הכולל כמובן 'אופיס', הוא כבר באמת משרד על כף ידך, ו"את העבודה הוא  באמת יעשה", כפי שמדווח בלוג הטכנולוגיה המשפיע טק קראנץ'.

תחושת היי-אנד במראה ובאחיזה. הסרפס – הטאבלט החדש של מיקרוסופט | צילום: רויטרס

מקלדת המגע הדקיקה של המכשיר, שהיא בעצם כיסוי חיצוני נשלף שלו, היא הפיצ'ר הייחודי שלו, המבדיל אותו ממתחריו הרבים ומייעד אותו, כדברי היצרן, לא רק לצריכה של תוכן אלא גם ליצירתו. בכל הקשור לעיצוב וליכולות, הביקורות הראשוניות מתפעלות מהמכשיר ותחושת ההיי-אנד שבמראהו ואחיזתו. הוא גורף מחמאות על התחושה העסקית של השימוש בו, מול התחושה הבידורית/ משחקית יחסית של מתחרותיו. מן הסתם, רבים ממתינים לביקורות שמגיעות עם הניסיון המתמשך: איך ההקלדה או תחושת האחיזה במכשיר מרגישים לאחר מספר שעות, כמה זמן שורדת הסוללה וכו'. 

כוכב נולד. הסרפס זוכה לקלוז-אפ בהשקה אמש | צילום: רויטרס

מאז השקת ווינדוז XP לפני 11 שנים לא נהנתה מיקרוסופט מהילת הייפ כמו זו שמספק לה עכשיו הסרפס. מחירו של המכשיר החדש, שיוצא בשתי גרסאות (ווינדוז RT ו-ווינדוז 8), לא נחשף, אך מיקרוסופט הבהירה כי התמחור יהיה 'תחרותי'. רוחבו של המכשיר כ-27 ס"מ, ועוביו פחות מס"מ 1. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן