טאץ' דאון: מה עסקים קטנים יכולים ללמוד מהפרסומות בסופר-בול?

כבר מזמן שהצפייה במשחקי הסופר-בול מתרחשת לא פחות בשביל הפרסומות מאשר עבור המשחק עצמו. וגם הפעם לצופים היה הרבה על מה לדבר אחרי שצפו בליין אפ של פרסומות הסופר-בול. 

מאמר שפורסם לאחרונה בוול סטריט ג'ורנל זיהה כי "רשת NBC המשדרת את הסופר-בול מכרה 95% מהמודעות בשידור במחיר של 4.5 מיליון דולר למודעה באורך 30 שניות. עבור 15 מהמפרסמים בסופר-בול השנה מדובר בהופעת בכורה, ביניהם 'Carnival' ו-'Wix.com'." אותו המאמר זיהה גם כי ב-2014 "6 מפרסמים השקיעו יותר מ-10% מהתקציב השנתי שלהם למדיה במשחק הסופר-בול". אז מה יכולים ללמוד עסקים קטנים מאירוע הסופר-בול שמגלל כ"כ הרבה כסף?

העסקים הקטנים צריכים לבחון את מקרה הפרסומות בסופר-בול כמחקר שוק חופשי. לצרכנים תגובה אינטואיטיבית לכל פרסומת ולטקטיקת המיתוג שמביאה לחיבור עם הקהל. לכן יש להבין איך הפרסומות הטובות ביותר הצליחו למצוא דרך להטמיע את המותג שלהם. פרסום חזק עוזר לספר את סיפור המותג ועבור בעלי עסקים קטנים זהו אחד הלקחים החשובים ביותר שאפשר ללמוד.

בדיוק כפי שעסק גדול צריך יותר מפרסומת סופר-בול מדוברת במיוחד, בשביל לבנות מותג טוב עבור עסק קטן יש צורך ביותר מקמפיין חכם. יש לוודא שהמותג מספר את הסיפור של החברה ושיהיה באפשרותה לעמוד בהבטחות שתהליך המיתוג מספק. תמידצריך להיות מודעים לדרך שבה נוכל ליצור קשר בין המותג שאנו מייתגים מייצגים וקהל היעד שלו. אם תרגיל מיתוגי מתקבל היטב אך לא משפיע על המכירות, ייתכן שצריך לנסות משהו חדש שיבטא באופן ברור יותר את הערך המוסף של המותג עבור הצרכן.

נקודה נוספת חשובה היא הערך של המכירות ביחס למיתוג. האם המפרסמים בסופר-בול מצליחים להרוויח את הכסף שהוציאו על הפרסומת או שהם מחפשים אך ורק את הבאזז?
בעוד שחברות כמו טויטה ובאדוויזר יצרו טביעה קבועה על הצרכנים במהלך הסופר-בולים, חברות אחרות יצרו יותר באזז בשל המסרים החזקים שהעבירו.המותג " Always brand" למשל עשה זאת באמצעות פרסומת ה- #LikeAGir. כבעל עסק קטן, מה ניתן ללמוד מכך?

לא משנה איזו אסטרטגיית מיתוג אתה בוחר לעסק הקטן שלך, וודא כי אתה מסוגל לעמוד בהבטחות שהבטחת. Always brand"" העבירו מסר חזק על עוצמה נשית שהם יכולים לעמוד מאחוריו במאת האחוזים, מאחר והמותג בנוי לחלוטין סביב העצמה נשית והפרסומת הזו משקפת את המשימה של החברה. כאשר ממתגים עסק קטן צריך לוודא שהמסר משקף את סגנון התקשורת של העסק שלך ומביא לקדמת הבמה את המשימה המרכזית שלו.

לעיתים קרובות, המיתוג לא מתעסק עם המובן מאליו אלא הוא לרוב משקף את התמונה הרחבה יותר. לכן חישבו קודם כל מהי המטרה העיקרית שלכם ואז חשבו מה אומר המסר של המותג. להרוויח כסף תמיד יהיה חלק מהמטרה של העסק אך מה שחשוב באמת הוא הדרך שבה תעשו זאת, וזה כולל גם את התקשורת עם הצרכן. לכן שיקלו את טקטיקות המיתוג שלכם כך שיתאימו למטרות אלו ורק אז החלו את התהליך.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן