טוויטר ותחרויות המקובלים: המספרים נחשפים רטרואקטיבית

הצעד הנוכחי של טוויטר יכול בקלות לעודד בשימוש בה שחצנות שווא ותחרותיות יתר: מעתה, במקום תגית ה"50+" לציון רי-טוויטים ופייבוריטים לצד ציוצים שעברו את המכסה הזאת, נכתב – המספר האמיתי והמלא של פעילויות אלו. ומאחר והשינוי מוחל גם רטרואקטיבית, אפשר למשל לראות שהציוץ של ביל גייטס על עצירת מגיפת הפוליו בשנה שעברה גרף 1,178 רי-טוויטים ו-119 פייבוריטים. או שכל מה שג'סטין ביבר היה צריך לעשות השבוע זה לצייץ "ניו יורק סיטי. # מאמין" כדי לגרוף 22,276 רי-טוויטים.

השינוי מצמצם את הצורך של כמה חשבונות טוויטר פופולריים במיוחד בשימוש בעזרי מדידה חיצוניים, אבל בעיקר הוא ייתן למשתמש הממוצע לראות הבליחה הברקה לו או למישהו אחר. יש כאלה שיימצאו את זה כיפי. אבל הספירה המלאה גם יכולה לגרום להרבה אנשים להרגיש נטולי יכולת השפעה, כשהם נוכחים לדעת שקיבלו 2 רי-טוויטים כשמישהו אחר קיבל כבר 20 אלף.

עד עתה, אם שיחקת בטוויטר כאילו זה ספורט, התחרית במספר העוקבים אחריך. אבל האמת היא שזה רק סימן לסטטוס סלבריטי פלוס וותק שימוש בישרות. עכשיו, אם יש לך ציטוט מאלף, כולם יוכלו לראות כמה אתה תותח. הם רק צריכים להקיש על הציוץ שלך מתוך ממשק המחשב או הסלולרי. עם זאת, דווח על הופעות ספירות שונות בין הממשק  הגרפי לבין ממשק התכנות.

קל מאוד לשכוח במדיה החברתית כי תוכן הדברים שאנו מעלים הוא למעשה חשוב ויקר מכמות הפייבוריטים והתפוצה שמקבלים הדברים; אחרי הכל, אומנים רבים לא זוכים להכרה עד זמן רב לאחר הפסקת פועלם, הלא כן? אולי כדאי  שנחכה 100 שנים, אדון ג'סטין ביבר, לפני שאנחנו סופרים זה לזה את הרי-טוויטים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן