טויוטה מציגה פיתוח שיאפשר לעיוורים לנוע באופן עצמאי

בימים אלה עובדת טויוטה על פרוייקט חדש, אבל הפעם לא מדובר במכונית – טויוטה מפתחת את BLAID, טכנולוגיה לבישה שאמורה לסייע לעיוורים וכבדי ראיה לנווט במרחבים סגורים.

במבט ראשון BLAID נראה כמו כרית לצוואר בצורת פרסה שלא נופחה, אבל כמובן שהגאדג'ט הזה הוא הרבה יותר מכך. התפקיד העיקרי של BLAID הוא למפות את הסביבה באמצעות מצלמה המותקנת עליו, לדוגמה את דירת המגורים של העיוור או המשרד בו הוא עובד. אם נגיד העיוור רוצה להגיע לשירותים, BLAID יכוון אותו אל היעד בעזרת סימנים מוסכמים בדמות ויברציות או הוראות קוליות. ממשק המשתמש של BLAID מורכב מפקודות קוליות ולחיצה על כפתורים שממוקמים בצידי הגאדג'ט.

טויוטה מעוניינת להמשיך לשכלל את BLAID ולהוסיף לו פיצ'רים שימושיים נוספים כמו זיהוי פנים כדי שהעיוור ידע עם מי הוא מדבר, כמו כן זיהוי חפצים כדי שלא יצטרך למשש כל אובייקט שנקרה בדרכו בחיפוש אחר החפץ המבוקש.

BLAID. "מאמינים שיש לנו תפקיד לפתור אתגרים של התניידות" | צילום: אתר החברה

"אנחנו מאמינים שיש לנו תפקיד לפתור אתגרים של התניידות, כולל מתן עזרה לאנשים שההתניידות שלהם מוגבלת", אמר דאג מור (Doug Moore), מנהל Partner Robotics של טויוטה. "אנחנו מאמינים שלפרוייקט הזה יש פוטנציאל להעשיר את חייהם של אנשים עיוורים או כבדי ראיה".

חשוב לציין ש-BLAID אינו נועד להחליף כלי עזר אחרים בהם עיוורים משתמשים כיום אלא כתוספת אליהם. העיוור עדיין יצטרך להיעזר בכלב נחיה כדי לנווט בשלום בשטחים פתוחים כמו רחובות ובמקל כדי להימנע ממכשולים שמונחים על הקרקע.

הפרוייקט נמצא בפיתוח על ידי טויוטה לא פחות מארבע שנים. הגרסה של BLAID שנחשפה בפנינו היא לא יותר מאבטיפוס ולכן עוד אין באופק תאריך להשקת הגאדג'ט לחנויות או הערכה מה תהיה עלותו לצרכן.

תן לטכנולוגיה ללכת במקומך

טויוטה מצטרפת לשורה של חברות שלקחו על עצמן לפתח טכנולוגיות חדשות שמטרתן לעזור למשתמש להתמצא במרחב. לדוגמה, בתחילת השנה הכריזו גוגל ולנובו על שיתוף פעולה ביצירת סמארטפון שמשתמש ביכולת המיפוי של גוגל כדי לייצר מפה תלת מימדית של העולם סביב המשתמש.

פרוייקט אחר מאותו תחום שגם בו משתתפת גוגל נקרא Eddystone, מערכת של מתקני בלוטות׳ שתעזור למשתמש להתמצא בתוך מבנים ואמורה להתחרות ב-iBeacon של אפל.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

פיצ׳ר ה-Instant Articles של פייסבוק הגיע לוורדפרס

גוגל פותחת את רשת הסלולר שלה לכל הלקוחות, ללא הזמנות

צפו: איך בני נוער מגיבים כשנחשפים לחלונות 95

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן