טורקיה החרימה טקס של מועצת העסקים ישראל-טורקיה

נציגים ממלכתיים מטורקיה ונציגי שגרירות טורקיה בישראל החרימו ביום חמישי את טקס הענקת תואר "איש השנה" מטעם מועצת העסקים ישראל-טורקיה לתעשיין סטף ורטהיימר, על הקמת גן התעשייה בטורקיה. תעשיינים טורקים דווקא הגיעו לכבד את ורטהימר.

"צר לי שנציגים רשמיים מטורקיה אינם נוכחים כאן", אמר שר התמ"ת שלום שמחון, "אך התעשיינים הינם מנוע הצמיחה של המדינות והם ימשיכו בפעילות החשובה לקידום התעשייה והסחר. חרף המשבר בין שתי המדינות עלתה רמת הסחר המגיעה כיום ל-4 מיליארד דולר בשנה".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

ורטהיימר אמר כי הוא מקווה כי היחסים המדיניים בין טורקיה לישראל ישובו לקדמותם למען שלמות המזרח התיכון ולמען דור העתיד של האזור . עוד ציין ורטהימר כי הוא מבטיח להרחיב את גן התעשייה המצליח בטורקיה המהווה כיום מודל לתעשיינים רבים.

סטף ורטהיימר | צילום: יח"צ

מנשה כרמון יו"ר מועצת העסקים ישראל טורקיה אמר בטכס כי בדרך כלל היה אירוע זה מתקיים בבית השגריר הטורקי בישראל, אך בשנתיים האחרונות מאז תחילת המתיחות בין שתי המדינות מתקיים הטכס במקום אחר. כרמון הוסיף כי למרות המצב המתוח אין פגיעה ברמת הייצוא והסחר בין ישראל לטורקיה, וכי טורקיה הינה אחת המדינות שידעה לעצור את המשבר הכלכלי מלהגיע לתחומה ונחשבת כמומלצת לקיים עמה סחר ועסקים.

כרמון הוסיף על דבריו של שמחון כי היצוא לטורקיה עלה ב-2011 ב-34% לעומת 2010, והגיע לכ-1.8 מיליארד דולר. היבוא מטורקיה עלה ב-22%, למעלה מ-2 מיליארד דולר.

מועצת העסקים ישראל-טורקיה העניקה לורטהיימר את תואר "איש השנה" על מפעל חיים, חזונו לפיתוח אזורי ותרומתו ליחסים כלכליים בין ישראל לטורקיה, ותואר "חברת השנה" לגני התעשייה מיסודו של סטף ורטהימר על הצלחתו של פארק התעשייה "טכנופארק" (GOSB Teknopark) באזור התעשייה גבזה, טורקיה. 

באירוע שהתקיים בגן התעשייה תפן השתתפו בכירים במשרד התעשייה והמסחר, משרד החוץ, מכון הייצוא, ראשי ראשויות, מנכ"ל קק"ל, מנהלי חברות ותעשייינים, פרופ' ממכללת תל חי, מכללת אורט בראודה, והטכניון, ועוד.

מטורקיה נכחו בטכס מר אמרה אקסן – מנכ"ל GOSB, חברי הועד המנהל של GOSB, נשיא לשכת המסחר האזורית ובעלי חברות ומפעלים מהטקנופארק.

בעבר ניסה ורטהיימר להקים אזור תעשייה ישראלי-ירדני בעקבה, גם הוא בשיתוף של 50% עם יזם מקומי, אך מיזם זה עדיין לא יצא אל הפועל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן